Obok przejeżdżających pociągów, kilka metrów nad ziemią wykonawca demontuje stare przęsła wzdłuż jednego z dwóch torów. Zastąpią je nowe elementy wiaduktu, które są przygotowywane poza placem budowy, następnie będą dowiezione i zamontowane. Ułożone zostaną nowe tory i zamontowana sieć trakcyjna. Obecnie ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Po zakończeniu tego etapu pdobne prace obejmą konstrukcję w obszarze drugiego toru.
Zobacz też: Okrągły stół w sprawie SKM. Prezydent Szczecina: "Nie jestem optymistą"
Przebudowywane i wzmacniane są również przyczółki i filary wiaduktu. Konstrukcja jest czyszczona i zabezpieczana przed korozją, dzięki czemu poprawi się jej stan i wygląd.Remontowany jest również 40-metrowy odcinek muru oporowego obok wiaduktu przy ulicy Owocowej. Naprawiane i uzupełniane są ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Mur jest wzmacniany, oczyszczany i malowany.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczają ponad 10 mln zł. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.