- Zmiany na placu budowy w ramach Torowej rewolucji widać każdego dnia - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Choć roboty rozciągnięte są na kilka lokalizacji, to czasowe organizacje ruchu pozwalają na przejazd przez newralgiczne punkty naszego miasta.
W zależności od miejsca, postęp prac jest różny - od oddanych już do użytku odcinków jezdni i chodników po ciągle trwające roboty podziemne. Najbardziej widocznym, ale jednocześnie najtrudniejszym elementem są prace torowe.
- Tutaj w wielu momentach potrzebna jest ogromna precyzja - dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich.
Czytaj też: "Zuchwała" kradzież podczas otwarcia plaży w Dąbiu. Nie zgadniesz, na co połasił się złodziej!
Czytaj też: Utrudnienia w centrum Szczecina. Zamykają al. Wojska Polskiego [WIDEO]
W ostatnim czasie realizowane były między innymi następujące prace: ustawianie rozjazdu - pl. Żołnierza Polskiego, prace asfaltowe – pl. Żołnierza Polskiego, ustawianie krawężników peronowych – ul. Piłsudskiego, betonowanie podbudowy torowej – Al. Wyzwolenia, prace brukarskie – perony przy Al. Niepodległości, prace asfaltowe – ul. Asnyka, prace wodno-kanalizacyjne – ul. Boguchwały, ustawianie torowych płyt prefabrykowanych – ul. Asnyka, betonowanie dolnej podbudowy – ul. Orzeszkowej i ul. Asnyka, prace asfaltowe w torowisku – Al. Kwiatowa i ul. Matejki, Betonowanie zabudowy szynowej – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Prace elektro - instalacyjne – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Układanie warstwy stabilizacji podłoża – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego.
Najbliższe dni będą nie mniej pracowite, a zaplanowane zostało między innymi: wykonanie koryta drogowo-torowego wraz z dolnymi warstwami konstrukcyjnymi – ul. Piłsudskiego, Al. Wyzwolenia, pl. Rodła, Prace brukarskie na peronach oraz montaż wiat i barierek zabezpieczających – Al. Niepodległości, betonowanie górnej zabudowy szynowej oraz prace związane z montażem szyn – Al. Wyzwolenia, od Pl. Żołnierza w stronę Pl. Rodła, montaż fundamentów pod słupy trakcyjne wraz z ustawianiem słupów – Al. Wyzwolenia, wykonanie koryta drogowo-torowego – ul. Boguchwały, ul. Kadłubka, Prace w torowisku tramwajowym – ul. Asnyka, prace brukarskie – wykonanie chodników na ul. Orzeszkowej oraz przy skrzyżowaniu na ul. św. Barbary, prace torowe na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, prace związane z połączeniem nowego torowiska z istniejącym w ul. Matejki, prace brukarskie przy Bramie Królewskiej oraz na skrzyżowaniu przy ul. Mazowieckiej.
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.