"Torowa rewolucja" w centrum Szczecina. Do końca zostało 15 miesięcy
Jeszcze przez ponad rok, a dokładniej 15 miesięcy, mieszkańcy Szczecina będą musieli zmagać się z utrudnieniami w centrum miasta, związanymi z przebudową torowisk tramwajowych, czyli tzw. "torową rewolucją".
"Torowa rewolucja" w Szczecinie. Do końca jeszcze 15 miesięcy
Prace obejmują odcinek od placu Żołnierza aż do pętli przy dworcu Szczecin Niebuszewo. Na szczęście inwestycja realizowana jest etapami, dzięki czemu prace nie toczą się jednocześnie we wszystkich lokalizacjach.
"Torowa rewolucja" w Szczecinie. Do końca jeszcze 15 miesięcy
- Zmiany na placu budowy w ramach Torowej rewolucji widać każdego dnia - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Choć roboty rozciągnięte są na kilka lokalizacji, to czasowe organizacje ruchu pozwalają na przejazd przez newralgiczne punkty naszego miasta.
"Torowa rewolucja" w Szczecinie. Do końca jeszcze 15 miesięcy
W zależności od miejsca, postęp prac jest różny - od oddanych już do użytku odcinków jezdni i chodników po ciągle trwające roboty podziemne. Najbardziej widocznym, ale jednocześnie najtrudniejszym elementem są prace torowe.
- Tutaj w wielu momentach potrzebna jest ogromna precyzja - dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich.
"Torowa rewolucja" w Szczecinie. Do końca jeszcze 15 miesięcy
W ostatnim czasie realizowane były między innymi następujące prace: ustawianie rozjazdu - pl. Żołnierza Polskiego, prace asfaltowe – pl. Żołnierza Polskiego, ustawianie krawężników peronowych – ul. Piłsudskiego, betonowanie podbudowy torowej – Al. Wyzwolenia, prace brukarskie – perony przy Al. Niepodległości, prace asfaltowe – ul. Asnyka, prace wodno-kanalizacyjne – ul. Boguchwały, ustawianie torowych płyt prefabrykowanych – ul. Asnyka, betonowanie dolnej podbudowy – ul. Orzeszkowej i ul. Asnyka, prace asfaltowe w torowisku – Al. Kwiatowa i ul. Matejki, Betonowanie zabudowy szynowej – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Prace elektro - instalacyjne – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Układanie warstwy stabilizacji podłoża – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego.
"Torowa rewolucja" w Szczecinie. Do końca jeszcze 15 miesięcy
Najbliższe dni będą nie mniej pracowite, a zaplanowane zostało między innymi: wykonanie koryta drogowo-torowego wraz z dolnymi warstwami konstrukcyjnymi – ul. Piłsudskiego, Al. Wyzwolenia, pl. Rodła, Prace brukarskie na peronach oraz montaż wiat i barierek zabezpieczających – Al. Niepodległości, betonowanie górnej zabudowy szynowej oraz prace związane z montażem szyn – Al. Wyzwolenia, od Pl. Żołnierza w stronę Pl. Rodła, montaż fundamentów pod słupy trakcyjne wraz z ustawianiem słupów – Al. Wyzwolenia, wykonanie koryta drogowo-torowego – ul. Boguchwały, ul. Kadłubka, Prace w torowisku tramwajowym – ul. Asnyka, prace brukarskie – wykonanie chodników na ul. Orzeszkowej oraz przy skrzyżowaniu na ul. św. Barbary, prace torowe na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, prace związane z połączeniem nowego torowiska z istniejącym w ul. Matejki, prace brukarskie przy Bramie Królewskiej oraz na skrzyżowaniu przy ul. Mazowieckiej.
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.