Tramwaj w Szczecinie

i

Autor: Grzegorz Kluczyński

Szczecin: Tramwaje wróciły na ul. Wyszyńskiego. A jak powinni jeździć kierowcy?

2020-11-10 14:06

30 października tramwaje wróciły na ul. Wyszyńskiego w Szczecinie. Ma to związek z końcem prac, które od kilku miesięcy prowadzone były w tej okolicy. Co ta zmiana oznacza dla kierowców? Jak obecnie kształtuje się ruch w tym rejonie? Sprawdźcie!

Ruch w okolicy ul. Wyszyńskiego zdecydowali się wziąć pod lupę specjaliści z firmy Yanosik oraz belgijskiego Be-Mobile. Wykorzystali do tego platformę Flow Check, która na podstawie próbek GPS pozwala zweryfikować płynność przejazdu w konkretnych punktach miasta.

- Co miesiąc przetwarzamy ponad 50 mld próbek GPS. Dzięki temu mamy możliwość przeanalizowania ruchu pod wieloma względami - wyjaśnia Jakub Wesołowski z firmy Yanosik. - Możemy np. podpowiedzieć kierowcom, którą drogę wybrać, aby zdecydowanie skrócić czas podróży do miejsca docelowego.

Właśnie w tym celu eksperci z Yanosika oraz Be-Mobile przyjrzeli się płynności przejazdu w okolicy ul. Wyszyńskiego. Chcieli sprawdzić, jak zakończenie prac przy torowisku tramwajowym wpłynęło na ruch samochodowy.

Analiza ruchu

i

Autor: Yanosik

- Aby przeprowadzić analizę ruchu, wyznaczyliśmy dwa punkty - końcowy i początkowy. Połączyliśmy je trzema różnymi wariantami trasy i sprawdziliśmy, który z nich gwarantuje najszybszy przejazd. Za miejsce startu przyjęliśmy Cmentarz Centralny, natomiast metą każdej podróży były okolice przystanku komunikacji miejskiej Parnica - komentuje Jacek Saczuk z Be-Mobile.

Pierwsza z tras, która połączyła te dwa miejsca, wiodła przez ul. Ku Słońcu, ul. Narutowicza, pl. Zwycięstwa, ul. Wyszyńskiego, most Długi i ul. Energetyków. Druga biegła do końca ul. Narutowicza, a następnie prowadziła przez Nabrzeże Wieleckie i wpadała na most Długi. Trzecia natomiast przechodziła przez ul. Sikorskiego, al. Piastów, pl. Grunwaldzki, pl. Lotników i Trasę Zamkową.

- W celu uzyskania miarodajnych wyników przeprowadziliśmy naszą analizę w zeszłym tygodniu, między 2 a 6 listopada w godzinach 14:00-18:00. Dzięki temu mogliśmy sprawdzić, jak kształtuje się płynność przejazdu w tych okolicach w godzinach szczytu, czyli godzinach popołudniowych w dni robocze, kiedy to spora część mieszkańców Szczecina przemieszcza się między pracą a domem - zauważa Wesołowski.

Wyniki tak przygotowanej analizy przedstawiają się następująco:

Analiza ruchu

i

Autor: Yanosik

- Jak można zauważyć na wykresie, najszybszą opcją na pokonanie trasy Cmentarz Centralny - Międzyodrze, jest zdecydowanie się na przejazd ul. Wyszyńskiego i mostem Długim. Kierowcy, którzy do tej pory omijali tę drogę w związku z utrudnieniami, nie muszą się więc niczego już obawiać - mówi Saczuk.

Wyniki tej analizy są cennymi informacjami, nie tylko dla kierowców poruszających się w tej okolicy. To także wartościowe dane dla władz miasta i operatorów dróg.

- Badania tego typu pozwalają zarówno na wytyczanie najlepszych opcji przejazdu, jak i monitorowanie ruchu w konkretnych punktach miasta. Dzięki temu możliwe jest podejmowanie różnego rodzaju kroków, które mogą prowadzić do jego usprawnienia. To może być natomiast początkiem tworzenia tzw. Smart City, czyli miast wykorzystujących nowoczesne technologie do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej - podsumowuje Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.

Sonda
Często stoisz w korkach?
Organizator escape roomu wyszedł na wolność