Okolica zmieniła się niemal całkowicie. Powstało zupełnie nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie oraz nowy odcinek trasy średnicowej, który połączył ul. Arkońską i al. Wojska Polskiego. Przebudowano również fragment linii kolejowej. Tory zostały przesunięte, a w miejscu starego, od lat nieczynnego przystanku kolejowego powstał zupełnie nowy, który w przyszłości będzie obsługiwał Szczecińską Kolej Metropolitalną.
Od środy, 5 stycznia, zarówno na skrzyżowaniu, jak i na nowym fragmencie trasy średnicowej (ul. Majdańskiego) ma zostać wprowadzona docelowa organizacja ruchu. Oznacza to łatwiejszy przejazd między ul. Arkońską i al. Wojska Polskiego, ale także otwarcie dla ruchu ul. Traugutta. We wtorek po południu trwały jeszcze ostatnie prace porządkowe, m.in. malowanie oznakowania poziomego.
Czytaj też: Tramwaje znikają z ulicy Kolumba. Duże zmiany w szczecińskiej komunikacji miejskiej
Nowy przystanek tramwajowo-autobusowy obsługujący linie tramwajowe 1, 9 i 12 oraz autobusowe 53, 60, 67 i 531 zostanie uruchomiony kilka dni później, w sobotę, 8 stycznia. Jednocześnie zlikwidowany zostanie tymczasowy przystanek tramwajowy "Skłodowskiej".
Na otwarcie przystanku kolejowego przyjdzie jeszcze trochę poczekać do momentu uruchomienia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, czyli - w optymistycznym wariancie - około 2 lata. Obecnie wejście na perony jest zabezpieczone barierkami.
Jest to również jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji ostatnich lat. Przypomnijmy, pierwotnie budowa węzła Łękno miała zakończyć się jesienią 2020 roku, czyli ponad rok temu.
Czytaj też: Most w centrum Szczecina w katastrofalnym stanie. Wkrótce zbudują nowy [ZDJĘCIA, WIDEO]