Od 1 kwietnia 2021 roku w Szczecinie wprowadzone zostaną zmiany w opłatach za przejazdy tramwajami i autobusami. Ku zaskoczeniu mieszkańców, nie będą to podwyżki cen. Wręcz przeciwnie - bilety okresowe będą tańsze!
Polecany artykuł:
Podczas, gdy w dobie kryzysu spowodowanego pandemią, szukając oszczędności, największe miasta w Polsce planują podwyższenie cen biletów komunikacji miejskiej, Szczecin zamierza obniżyć opłatę między innymi za bilety okresowe. - Komunikacja miejska jest jednym z najważniejszych elementów żywej, miejskiej tkanki. Rozwój miast uzależniony jest właśnie od polityki zrównoważonego transportu. W Szczecinie proces zmian rozpoczął się kilka lat temu i wciąż trwa - informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Jego kulminacja jeszcze przed nami, dlatego wynikiem szerokiej dyskusji na ten temat są planowane zmiany w strefie płatnego parkowania, co pociąga za sobą następne decyzje.
Zmniejszenie opłat za bilety kresowe ma być zachętą do korzystania z komunikacji miejskiej. Działania są spójne i zawierają się nie tylko w polityce transportu zrównoważonego, ale także części parkingowej. Przypomnijmy, od 1 kwietnia zmienią się także zasady działania szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania. Plany są długofalowe.
- Szereg inwestycji w komunikację miejską w ostatnich latach pokazuje, że zrównoważony transport jest priorytetem. Szczeciński Szybki Tramwaj i plany jego przedłużenia, modernizacja zajezdni, budowa pętli Turkusowa, przebudowa ulicy Szafera, placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego, ale przede wszystkim rozpoczęcie tworzenia Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej pokazuje jednoznacznie trend i kierunek, w jakim idzie miasto - dodaje Hanna Pieczyńska. - Szczecin rozpoczął komunikacyjną rewolucję, której skutki odczuwalne są już teraz. Przypominamy, że samo zadanie SKM to przebudowa lub modernizacja linii kolejowych, budowa zintegrowanych węzłów i przystanków z parkingami P&R i B&R (windy, podjazdy dla osób niepełnosprawnych) i urządzeniami integracji transportu takich jak tablice informacji pasażerskiej, biletomaty i kasowniki. To jeden z największych projektów dotyczących komunikacji miejskiej w Europie.
Kolejne przykłady zmian w komunikacji miejskiej to dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe, zmiany w siatce połączeń.
- Pojazdy komunikacji miejskiej przejeżdżają o ponad 2 miliony kilometrów więcej niż jeszcze 8 lat temu - podkreśla rzeczniczka ZDiTM. - Powstało ponad 20 dodatkowych linii i prawie 200 przystanków. Innowacyjna na skalę całego kraju okazała się propozycja jaką jest transport na żądanie.
Ostatnie zmiany cen komunikacji miejskiej w Szczecinie miały miejsce w 2012 roku.
Co się zmieni od 1 kwietnia? Zmiany dotyczą biletów okresowych, co oznacza, że inaczej zapłacimy za bilety dobowe, miesięczne lub 3-miesięczne. Co ważne - wszystkie będą tańsze niż dotychczas. Dla przykładu - za normalny bilet 24-godzinny zapłacimy nie 12, lecz 10 złotych. Miesięczna sieciówka na wszystkie linie stanieje o 20 złotych, a kwartalna - o ponad 50 złotych.