- Zakończyło się układanie warstw konstrukcyjnych jezdni od ronda Wojska Polskiego do planowanego ronda przy ul. Romera - tłumaczy Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Zabetonowano płytę torowiska do ul. Romera i wykonano podbijanie większości torowiska w konstrukcji klasycznej. Trwają ostatnie prace przy rozjeździe na pętlę tramwajowo-autobusową.
Intensywnie prowadzone są również roboty brukarskie: nawierzchnie chodników od ul. Jarzyńskiego do Romera oraz parking tuż przy pętli. W ulicy Romera układane są warstwy konstrukcyjne jezdni.
Wykonano wszystkie 500 pali fundamentowych pod posadowienie zbiorników na wody opadowe oraz warstwę z chudego betonu, aktualnie montowane jest zbrojenie pod płytę fundamentową. Zabetonowano 115 fundamentów pod słupy trakcyjne. W budynku podstacji obsypano ściany fundamentowe, wykonano płyty posadzkowe, betonowe słupy oraz nadproża – trwa betonowanie wieńców żelbetowych oraz roboty murarskie.
Co się zmieni na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.