- Prace związane z torową rewolucją odbywają się sprawnie zarówno w centrum miasta jak i na Niebuszewie - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Miejscami widoczne są już nowe szyny, gdzie indziej trwa wykonywanie stabilizacji w korycie torowym lub betonowanie płyty torowej. Jednocześnie, tam gdzie jest to potrzebne, prowadzone są roboty związane z infrastrukturą podziemną.
Niestety postęp w realizacji prac wymusza na wykonawcy wejście na kolejną część jezdni i torowiska i rozpoczęcie następnych prac rozbiórkowych, a co za tym idzie - kolejne utrudnienia. Tym razem będą one dość dotkliwe, gdyż spowodują uniemożliwienie przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła. Kierowcy jadący od Bramy Portowej będą zmuszeni do skrętu w prawo.
Organizacja ruchu
Poza wprowadzeniem nowej organizacji ruchu, w dalszym ciągu obowiązywać będą zmiany wprowadzone w poprzednim etapie.
- Zamknięta pozostanie jezdnia zachodnia ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza
- Zamknięte pozostanie torowiska tramwajowe na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza
- na wlocie południowym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego skręt w lewo możliwy będzie ponownie z dwóch pasów ruchu
- na wlocie północnym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego wyłączony zostanie pas prawy, z uwagi na zamknięcie przejazdu na wprost, skręt w lewo odbywać się będzie dwoma pasami
- na wlocie od ulicy Piłsudskiego zmieniona zostanie segregacja ruchu, pas lewy przeznaczony będzie do skrętu w lewo dla wszystkich pojazdów, pas środkowy służyć będzie do skrętu w lewo autobusom komunikacji miejskiej, natomiast pas prawy służyć będzie do zawracania autobusów komunikacji miejskiej (linie C, G i H, korzystające z zatoki przystankowej na tym wlocie)
- zamknięta zostanie jezdnia północna wzdłuż placu Żołnierza na odcinku od Bramy Królewskiej do al. Wyzwolenia
- zmieniony pozostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu Plac Hołdu Pruskiego
- po torowisku tramwajowym na odcinku od Bramy Portowej do Placu Żołnierza umożliwiony zostanie przejazd autobusów komunikacji miejskiej ze zjazdem z torowiska na jezdnię al. Wyzwolenia za skrzyżowaniem z placem Żołnierza poprzez tymczasowy zjazd
- wyłączona zostanie możliwość przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła
- zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu plac Żołnierza
- w związku z powyższym od al. Niepodległości skręt w prawo możliwy będzie z dwóch pasów ruchu
- na wschodniej jezdni al. Wyzwolenia pomiędzy pl. Żołnierza a ul. Mazowiecką wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy w celu umożliwienia dojazdu do posesji wzdłuż al. Wyzwolenia oraz na ulicy Małopolskiej, Dojazd do odcinka dwukierunkowego odbywać się będzie poprzez ul. Roosvelta oraz Mazowiecką
Zobacz też: "Torowa rewolucja" wkracza do centrum Szczecina. Ekipy pojawiły się na ul. Matejki [ZDJĘCIA, WIDEO]
Zmiany w komunikacji miejskiej
Autobusy linii 76 między przystankami „Bytomska” a „Brama Portowa” po przejechaniu mostu Długiego pojadą przez ul. Mała Odrzańska (Ucho Sternickiego) – Nabrzeże Wieleckie – Dworcową. W tym czasie dla tej linii zostaną wyłączone przystanki: Wyszyńskiego (nr 10915), Brama Portowa (nr 10814), Brama Portowa (nr 10813). Autobus będzie się zatrzymywał na następujących przystankach: Wyszyńskiego (nr 10931) – w kierunku Bramy Portowej (wspólny z linią 70 w kierunku Dworca Głównego), Brama Portowa (nr 10823) – przystanek końcowy i początkowy dla linii 76 (wspólny z linią 75 w kierunku Dworca Głównego).
Przystanek „Plac Żołnierza Polskiego” dla linii 90 przeniesiony zostanie na peron wspólny z liniami 2 i 3 w kierunku pl. Rodła (nr 11332).
Linie pospieszne będą jechać torowiskiem na Niepodległości przez Pl. Żołnierza.
Zobacz też: Ogródki działkowe w Szczecinie DROŻEJĄ w zaskakującym tempie! Pobiły już zeszłoroczne rekordy
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.