Skrzyżowanie przy Moście Długim

i

Autor: Google Earth

To będzie prawdziwa komunikacyjna REWOLUCJA! Ruszają prace na jednym z największych skrzyżowań w Szczecinie

2020-05-20 14:36

Najbliższe miesiące upłyną pod znakiem sporych utrudnień na jednym z największych skrzyżowań i największych węzłów komunikacyjnych w Szczecinie. To już kolejny etap torowej rewolucji. Przebudowa infrastruktury torowej, drogowej, pieszej, oświetlenia, nowa relacja skrętna dla tramwajów – to tylko część zmian, które wprowadzone zostaną na ulicy Wyszyńskiego. Prace startują już w najbliższą sobotę i potrwają aż do jesieni tego roku.

W pierwszym etapie prac zaplanowane zostało zdjęcie sieci trakcyjnej wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego i na łuku w ul. Kardynała Wyszyńskiego, demontaż słupów trakcyjnych oraz wiercenie i wykonanie nowych fundamentów słupów.

- Dzięki zawieszeniu linii 6 możliwa będzie także rozbiórka torowiska Nabrzeże Wieleckie od strony dworca, następnie od Jana z Kolna bez rozbiórki przejazdu na Małej Odrzańskiej - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W ramach pierwszych robót zaplanowana została budowa kanalizacji deszczowej od strony dworca następnie od Jana z Kolna, prace ziemne - wykonanie koryta torowiska od strony dworca, wykonanie drenażu i rozpoczęcie podbudów torowiska.

Zmiany w komunikacji miejskiej

W związku z pracami budowlanymi, do odwołania linia 6 będzie kursowała na zmienionej trasie, w zamian pojawi się linia autobusowa 806.

23 maja 2020 do odwołania wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie. Wprowadzone zostają następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

  • Linia 6 kursować będzie na trasie objazdowej: od ul. Kolumba przez ul. Nową – Bramę Portową – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki do ul. Firlika i dalej do Gocławia, wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.
  • Kursy wyjazdowe i zjazdowe przez ul. Dworcową z/do zajezdni Pogodno i Golęcin na liniach: 3 i 12 (z zajezdni Golęcin do Lasu Arkońskiego i Dworca Niebuszewo) – będą realizowane częściowo zmienioną trasą, od ul. Firlika przez ul. Matejki – pl. Hołdu Pruskiego – Bramę Portową – Potulicką, 3 i 12 (z Lasu Arkońskiego i Dworca Niebuszewo do zajezdni Golęcin) oraz 8 (do/z Gumieniec) – będą realizowane przez pętlę Potulicka.
  • Odwołane zostają skomunikowania: linii 5 i 11 z linią 6 z Gocławia, linii 58 i 102 z linią 6 na pętli Gocław (skomunikowania między liniami 6 i 102 przywrócone zostaną z dniem 1.06.2020).

Nowa linia autobusowa 806

Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza – linia 806 na trasie: Dworzec Główny – Stocznia Szczecińska. Linia kursować będzie ulicami: Kolumba, Nabrzeże Wieleckie, Jana z Kolna, Łady, Firlika, Antosiewicza, Nocznickiego.

Autobusy będą kursować w dni powszednie w godz. 5–6 co 15 minut, w godz. 6–20 co 12 minut, w godz. 20–23 co 20 minut, w soboty w godz. 5–9 oraz 18–23 co 20 minut, w godz. 9–18 co 12 minut, w dni świąteczne (tymczasowo obowiązuje rozkład na Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie) w godz. 5–11 oraz 18–23 co 24 minuty, w godz. 11–18 co 20 minut,

Na trasie uruchomione zostaną przystanki: Dworzec Główny (nr 22511) – przystanek początkowy/ przystanek końcowy, Dworcowa nż (nr 22721), Dworcowa (nr 22723), Wyszyńskiego (nr 10922, 10931), Bulwar Piastowski nż (nr 17411, 17414), Wały Chrobrego (nr 13514, 13511), Dworzec Morski (nr 13414, 13411), Dubois (nr 13312, 13322), Antosiewicza (nr 16511), Stocznia Szczecińska (nr 16421) – przystanek końcowy/ przystanek początkowy.

Co się zmieni na skrzyżowaniu przy Moście Długim?

Całe zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami przez oba węzły będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego. Roboty powinny zakończyć się jesienią tego roku.

Super Raport 20 V (goście: Winnicki, Sekielski, Sokołowski)

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express. Kliknij TUTAJ