Szczecin: Rowery miejskie powrócą w nowej odsłonie. Mieszkańcy: "Kiedy? Jesienią?"

Bike_S
Autor: ESKA INFO Szczecin Bike_S

Rowery miejskie zniknęły z ulic Szczecina z końcem listopada i nie powróciły z początkiem marca, co zmartwiło wielu mieszkańców. Jest jednak dobra wiadomość. Bike_S nie zniknął na zawsze, rowery powrócą w zupełnie nowej odsłonie. Gorsza wiadomość jest taka, że nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy to nastąpi. Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne dopiero ogłosiła przetarg na stworzenie systemu roweru miejskiego czwartej generacji. Oznacza to, że na powrót jednośladów musimy jeszcze trochę poczekać. Wielu mieszkańców obawia się, że może to nastąpić dopiero pod koniec sezonu.

Zamówienie obejmie dostawę 800 rowerów w trzech etapach: 400, 200 i 200. Będą to rowery czwartej generacji wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Oznacza to, że stare stacje z zamkami znikną z ulic Szczecina. Zastąpią je strefy postoju, czyli miejsca ze stojakami. Stamtąd będzie można wypożyczać i zdawać jednoślady. Będzie można zrobić to w całym obszarze funkcjonowania Bike_S, ale za zwrot roweru poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł. Ma to być zabezpieczenie przed pozostawianiem rowerów w przypadkowych miejscach

Z kolei po odstawieniu pozostawionego poza strefą postoju roweru do strefy postoju na konto użytkownika wpłynie dodatkowe 5 złotych.

Zobacz też: Jest już łącznik, kamienica pięknieje. Rozbudowa Muzeum Techniki w Szczecinie nabiera kształtów [ZDJĘCIA]

W zamówieniu przewidziane są również wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu. Taka funkcja może okazać się bardzo przydatna na przykład podczas Dni Morza i finału The Tall Ships Races. Wówczas wirtualne strefy mogłyby powstać nad Odrą.

Nowe rowery będą miały większe, 28-calowe koła. Dotychczasowe jednoślady miały 26 cali. Pozostałe elementy wyposażenia analogiczne do obecnych: piasta tylna – trzybiegowa z zintegrowanym nożnym hamulcem typu torpedo. Piasta przednia – z hamulcem bębnowym, zintegrowana z prądnicą. Bagażnik (koszyk) – metalowy, na kierownicy, umożliwiający przewóz przedmiotów o pojemności 4-6 litrów i masie do 10kg.

Realizacja zamówienia podzielona została na trzy etapy. W pierwszym wykonawca w ciągu maksymalnie 60 dni ma dostarczyć 400 rowerów, przygotować aplikację i oprogramowanie niezbędne do działania systemu. W drugim, który potrwa od 10 do 30 dni od zakończenia pierwszego etapu, do systemu ma trafić 200 kolejnych rowerów. Docelowo ma ich być 800.

Zobacz też: Szczecin: Kto przebuduje aleję Wojska Polskiego? Miasto wybrało wykonawcę

Mieszkańcy przyjęli tę informację dość sceptycznie. Ich zdaniem, przetarg został ogłoszony zdecydowanie za późno i obawiają się, że uruchomienie zmodernizowanego systemu nastąpi dopiero pod koniec sezonu. Świadczą o tym liczne komentarze w mediach społecznościowych.

  • "Naprawdę nie można było na ten sezon zostawić starych rowerów i robić przetargi na następny?"
  • "Czyli w tym roku możemy zapomnieć o wypożyczalni miejskiego roweru."
  • "Pomijając potrzebę „rewolucji” i wprowadzanie systemu bez stacji- dlaczego dopiero ogłoszono przetarg, który określa dostawę pierwszych rowerów w ciągu 60 dni. Mamy koniec marca- znając długość procedur przetargowych i czas na dostawę rowerów kiedy rower miejski będzie dostępny w Szczecinie- we wrześniu?"
  • "Na koniec jesieni będzie gotowe."
  • "Czyli tak jak pisałem wcześniej w 2021 miejskim nie pojedziesz."

- czytamy w mediach społecznościowych.

Niebezpieczny pustostan straszy w centrum Szczecina
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE