Tempo robót jest ogromne, ale też obszar objęty przebudową jest bardzo duży. Wkrótce ekipy budowlane pojawią się także na alei Wyzwolenia i placu Rodła. Cała inwestycja musi więc być podzielona na etapy, żeby powodować jak najmniej utrudnień dla mieszkańców, a te już teraz mocno dają im się we znaki.
- Prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, prace elektro-instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe z ul. Matejki w ul. Piłsudskiego – to tylko część z prac, które udało się do tej pory wykonać - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W najbliższych dniach będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych.
Zobacz też: "Torowa rewolucja" wkracza do centrum Szczecina. Ekipy pojawiły się na ul. Matejki [ZDJĘCIA, WIDEO]
Ponadto w najbliższym czasie kontynuowane będą prace przy przygotowaniu miejsca pod nowe torowiska, montażu fundamentów pod słupy trakcyjne, a także roboty związane z instalacją wodno-kanalizacyjną i energetyczną.
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.