Szczecin: "Torowa rewolucja" nabiera rozpędu. Widać już nowe szyny! [ZDJĘCIA]

2021-03-31 12:03

Chociaż przebudowa torowisk w centrum Szczecina toczy się wciąż tylko na części obszaru objętego inwestycją, widać spore postępy prac. Na placu Hołdu Pruskiego, gdzie "torowa rewolucja" rozpoczęła się zaledwie kilka tygodni temu, widać już nawet nowe szyny. Intensywne prace trwają również na Niebuszewie.

Tempo robót jest ogromne, ale też obszar objęty przebudową jest bardzo duży. Wkrótce ekipy budowlane pojawią się także na alei Wyzwolenia i placu Rodła. Cała inwestycja musi więc być podzielona na etapy, żeby powodować jak najmniej utrudnień dla mieszkańców, a te już teraz mocno dają im się we znaki.

- Prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, prace elektro-instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe z ul. Matejki w ul. Piłsudskiego – to tylko część z prac, które udało się do tej pory wykonać - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W najbliższych dniach będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych.

Zobacz też: "Torowa rewolucja" wkracza do centrum Szczecina. Ekipy pojawiły się na ul. Matejki [ZDJĘCIA, WIDEO]

Ponadto w najbliższym czasie kontynuowane będą prace przy przygotowaniu miejsca pod nowe torowiska, montażu fundamentów pod słupy trakcyjne, a także roboty związane z instalacją wodno-kanalizacyjną i energetyczną.

Przebudowa torowisk w centrum Szczecina

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Sonda
Często stoisz w korkach?
Ruszyła przebudowa torowisk w centrum Szczecina. Ulica Matejki zamknięta