Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne ogłosiła przetarg na projekt parkingowca obok Trasy Zamkowej, w miejscu jednej z drogowych łącznic i mało atrakcyjnego niezagospodarowanego placu. Chodzi o wykonanie dokumentacji projektowej dla „Obiektu parkingowo-sportowego, placu wielofunkcyjnego i parkingu naziemnego wraz z niezbędną infrastrukturą na terenie położonym pomiędzy ulicami Jana z Kolna i Zygmunta Duczyńskiego oraz kładki pieszo-rowerowej łączącej obiekt parkingowo-sportowy z ulicą Małopolską w Szczecinie”. Już z samej nazwy zamówienia wynika, że nie będzie chodziło o zwykły parkingowiec, ale miejsce o wielu funkcjach.
- Planowany obiekt będzie pełnić rolę przyczółka pomostu pieszo-rowerowego między Podzamczem i Wałami Chrobrego - informuje Wojciech Jachim, rzecznik NiOL. - Zamawiający podkreśla, że stworzenie w tym miejscu szerokiego, bezpiecznego traktu ma znaczenie priorytetowe. Przecięta od dziesięcioleci Trasą Zamkową przestrzeń wreszcie zostanie połączona atrakcyjnym turystycznie szlakiem.
Zobacz też: Ze Szczecina do Berlina tylko w półtorej godziny. Jest porozumienie w sprawie ważnej inwestycji
Pomiędzy parkingowcem a Podzamczem ma powstać wielofunkcyjny plac, otwarty w stronę bulwaru. Ma to być miejsce odpoczynku, imprez i sportów miejskich (typu deskorolka, longboard czy waveboard). Podobne funkcje – sportowo-rekreacyjne - są przewidziane na dachu parkingowca.
Istotny jest również wygląd parkingowca, który powstanie w sąsiedztwie reprezentacyjnych budowli, m.in. Wałów Chrobrego i Zamku Książąt Pomorskich. Bryła budynku zostanie pokryta roślinnością. Efekt zielonej ściany zapewnią ażurowa elewacja i gęsto nasadzone pnącza. Zaproponowane rozwiązania techniczne mają gwarantować wysoki standard energooszczędności i zapewniać jak najmniejszy wpływ na środowisko.
Wjazd na parking planowany jest od ulicy Zygmunta Duczyńskiego, natomiast wyjazd na ulicę Jana z Kolna lub ewentualnie na prostopadłą do ulicy Panieńskiej jezdnię oddzielającą Podzamcze od terenu wokół Trasy Zamkowej.
Wewnątrz trzykondygnacyjnego parkingowca będzie co najmniej 320 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 5 stanowisk szybkiego ładowanie dla aut elektrycznych. Parkingi naziemne pomieszczą 140 samochodów i minimum 8 autobusów. Wszystkie miejsca postojowe będą publiczne i płatne.
Termin składania ofert na wykonanie dokumentacji projektowej dla całego zadania upływa 31 marca 2021 r. Kryterium wyboru oferty będą cena i czas realizacji poszczególnych etapów.