S10 dłuższa o 13 kilometrów. Ze Szczecina do Stargardu już dwoma jezdniami

To bardzo dobra wiadomość dla kierowców, którzy przemieszczają się między Szczecinem i Stargardem. Od soboty na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa funkcjonuje ruch dwujezdniowy.

Jest to finał rozpoczętej wiosną ubiegłego roku dobudowy drugiej jezdni na odcinku o długości około 6,4 km. Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005-2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię. Od końca 2014 roku w związku z wieloma wypadkami kierunki ruchu na obwodnicy rozdzielała bariera linowa.

- Rozwiązanie to zapobiegło dalszym wypadkom śmiertelnym, ale docelowo konieczna była budowa drugiej jezdni. Dodatkowo przekrój dwujezdniowy zapewnia również znacznie większą płynność ruchu i komfort przejazdu - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Warto przy tym podkreślić, że obwodnica Kobylanki z obu stron sąsiaduje z odcinkami już wcześniej wykonanymi w standardzie dwujezdniowym, także dotychczas było to „wąskie gardło”.

Nie tylko druga jezdnia

W ramach inwestycji, oprócz dobudowy drugiej jezdni, na obwodnicy Kobylanki została również zrealizowana droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km położona na północ od DK10. Droga ta została udostępniona kierowcom pod koniec sierpnia tego roku.

Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpiła wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10, gdzie dochodziło do przypadków wjechania pojazdów „pod prąd”.

Prace budowlane objęły też kompleksowy remont pierwszej jezdni obwodnicy, której nawierzchnia miała już kilkanaście lat.

Droga ekspresowa od granicy Szczecina do obwodnicy Stargardu

Budowa drogi wspomagającej umożliwiła też likwidację skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Niedźwiedź między Szczecinem i Kobylanką.

- Zapewniona została alternatywa dla pojazdów wolnobieżnych, które nie mogą poruszać się drogą ekspresową - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Działania inwestycyjne prowadzone w ramach budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki umożliwiły również wprowadzenie oznakowania drogi ekspresowej na odcinku DK10 od granicy miasta Szczecin do węzła Kobylanka o długości 6,6 km.

Łącznie z obwodnicą Kobylanki daje to 13 kilometrów nowej drogi ekspresowej, która obecnie zaczyna się już na wyjeździe ze Szczecina, za zjazdem w kierunku Zdunowa i Wielgowa.

Przyroda oszalała! W listopadzie w Szczecinie kwitną drzewa