Ekipy budowlane pojawiły się na placu budowy w sobotni poranek i od razu przystąpiły do wielkiej "demolki". Ulice Kołłątaja i Asnyka zostały całkowicie zamknięte dla ruchu i rozpoczął się demontaż sieci trakcyjnej i torowiska. Zrywana jest również nawierzchnia jezdni.
- W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na ulicy Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do Ronda Sybiraków oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały - tłumaczy Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
Zobacz też: Kiedy IKEA w Szczecinie przyjmie pierwszych klientów? Jest prawdopodobna data otwarcia
W związku z rozpoczęciem przebudowy, w rejonie inwestycji zmieniła się organizacja ruchu. Inaczej kursują również tramwaje i autobusy. Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą więc przygotować się na spore utrudnienia, które potrwają przez wiele miesięcy. Warto pamiętać, że jest to dopiero pierwszy etap przebudowy, więc z biegiem czasu utrudnień może być więcej.
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.
Wybierz najpiękniej rozświetlone miasto w Polsce! Do wygrania sprzęt o wartości 200 tys. złotych. Kliknij tutaj!
Polecany artykuł: