
- Port policki, który ma bardzo ważne znaczenie dla gospodarki województwa zachodniopomorskiego zyskuje nowe możliwości. Jest bardzo istotne, aby był on dobrze skomunikowany z lądem - powiedział w poniedziałek w Policach wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. - Chcemy, aby port nie był już tylko i wyłącznie portem wewnętrznym na użytek zakładów chemicznych, ale także portem, który będzie mógł realizować przeładunki dla innych podmiotów gospodarczych – dodał.
Wiceminister infrastruktury przekazał też, że Port Morski w Policach w ubiegłym roku zanotował czwarte miejsce pod względem ilości przeładowanych towarów. Umowę na utworzenie kolejowego dostępu do portu podpisano w poniedziałek w Policach (woj. zachodniopomorskie). Zakres prac obejmuje budowę linii kolejowej nr 437, łączącej stację Police z nową stacją towarową Port Morski Police, elektryfikację linii, zmontowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz budowę wiaduktu drogowego nad ul. Jasienicką.
Inwestycja ma m.in. umożliwić kolejowy dostęp do portu oraz skrócić i usprawnić transport ładunków.
- Naszym celem jest, by Police stały się regionalnym liderem w obsłudze ładunków gazowych, płynnych oraz masowych. Zwiększymy przepustowość przeładunkową i otworzymy port na nowe kierunki handlowe – zaznaczył prezes Morskiego Portu Police Dariusz Budzik.
W ramach inwestycji powstanie też nowy wiadukt drogowy nad ulicą Jasienicką, co ma zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz usprawnić komunikację na drodze wojewódzkiej nr 114 (Nowe Warpno – Tanowo).
Prace mają się zakończyć w 2027 r. Koszt całej inwestycji to ponad 200 mln zł brutto.