
Modernizacja największej drogowej przeprawy przez Odrę w mieście będzie kosztowała prawie 85 milionów złotych. Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej wykona szczecińska spółka NIWA, która złożyła najtańszą ofertę w przetargu. W poniedziałek, 17 lutego została podpisana umowa na realizację tej inwestycji.
W latach 2017-2018 wyremontowana została nitka wjazdowa Trasy Zamkowej do centrum Szczecina, teraz nadszedł czas na kolejny etap, obejmujący jezdnię w kierunku Prawobrzeża. Zakres prac będzie dość duży. Jak informuje Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji "zadanie obejmować będzie remont obiektów inżynieryjnych: estakad, mostów oraz łącznicy, zlokalizowanych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115 w Szczecinie, czyli Trasy Zamkowej, wraz z dojazdami do obiektów". Inwestycja obejmuje też przebudowę oświetlenia ulicznego i wymianę barier ochronnych.
- W ramach inwestycji wykonane zostaną prace polegające m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych - informuje Piotr Zieliński. - Wymienione zostanie ponadto wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne wraz z przyłączami kablowymi.
Remont rozpocznie się już wkrótce i ma potrwać 24 miesiące, co oznacza długotrwałe utrudnienia. Dobra wiadomość jest taka, że na czas prac droga nie zostanie zamknięta. Trasa Zamkowa będzie remontowana etapami i utrzymane zostaną dwa z trzech, a miejscami czterech pasów ruchu.
- O zmianach w organizacji ruchu będziemy informować wraz z realizacją kolejnych etapów robót - dodaje Piotr Zieliński.
Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Dwukilometrowa Trasa Zamkowa była budowana od końca lat 70. XX w. W 1987 r. oddano do użytku nitkę wjazdową, dopiero 9 lat później, w 1996 r. pierwsze samochody przejechały nitką wyjazdową.