Zadanie będzie obejmowało budowę nowego wiaduktu na zachód od istniejącego MOP Kołbaskowo przy granicy polsko-niemieckiej wraz z drogami dojazdowymi i placami do zawracania. Realizacja inwestycji umożliwi zawracanie pojazdom przed granicą i ułatwi działania utrzymaniowe GDDKiA oraz działania kontrolne prowadzone przez służby państwowe, takie jak Policja, Straż Graniczna, Krajowa Administracja Skarbowa czy Inspekcja Transportu Drogowego. Pieniądze na ten cel zostały przyznane w sierpniu, wkrótce rozpoczną się prace projektowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6. Projekty wykona firma Trakt z Katowic za kwotę blisko miliona złotych.
Zobacz też: Zachodniopomorskie: Przegapił zjazd z autostrady. Zapłaci za to... kwarantanną!
W odległości 2,5 km przed granicą polsko-niemiecką znajduje się ostatni na autostradzie A6 węzeł drogowy - Kołbaskowo. Węzeł ten w przyszłości zastąpiony nowym węzłem - Szczecin Zachód, który będzie o kilometr dalej od granicy. Jednocześnie pierwszy węzeł po stronie niemieckiej znajduje się dopiero 9,5 km od granicy. Pojazdy nie mają żadnej możliwości zawrócenia na granicy państwa. Około 1 kilometra przed granicą zlokalizowany jest MOP Kołbaskowo. Miejsce to jest wykorzystywane jest przez służby państwowe do działań kontrolnych, do czego jednak nie jest przystosowane. Również doświadczenie płynące z sytuacji związanej z wprowadzeniem ograniczeń w ruchu na granicach w związku z COVID-19 wpłynęły na konieczność budowy nowej infrastruktury drogowej w pobliżu granicy.
Zobacz też: Szczecin: "Na wesoło" za kółkiem. Młodemu kierowcy nie będzie jednak do śmiechu...
Polecany artykuł: