Turystyczny tramwaj na ulicach Szczecina

i

Autor: Mariusz Belko, Materiały prasowe Turystyczny tramwaj na ulicach Szczecina

Turystyczny tramwaj wraca na ulice Szczecina! Sprawdź rozkład jazdy!

2021-06-29 8:55

Chociaż czasy świetności mają już dawno za sobą, to nadal budzą spore zainteresowanie nie tylko wśród miłośników komunikacji miejskiej. Mowa o historycznych tramwajach, które już w najbliższą niedzielę powrócą na ulice Szczecina, by zabrać mieszkańców i turystów w niezwykłą sentymentalną podróż.

W niedzielę, 4 lipca uruchomiona zostanie tramwajowa linia turystyczna 0, która będzie obsługiwana taborem historycznym.

- Linia kursować będzie wyłącznie w niedziele - mówi Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Obowiązywać będzie na niej taryfa dla linii turystycznych. Cena biletu normalnego 3,50 zł, ulgowego 2,50 zł. Sprzedaż biletów odbywać się będzie bezpośrednio w pojazdach u konduktorów.

Tramwaj turystyczny będzie kursował co tydzień, do 29 sierpnia.

Trasa linii: Dworzec Główny – Nowa – Dworcowa – Brama Portowa – Krzywoustego – al. Bohaterów Warszawy – Wawrzyniaka – al. Wojska Polskiego – Arkońska – Las Arkoński – Niemierzyńska – al. Wyzwolenia – Piłsudskiego – al. Piastów – Pomorzany – Chmielewskiego – Kolumba – Dworzec Główny.

Na trasie obowiązywać będą przystanki: Dworzec Główny, Brama Portowa (10832), Plac Kościuszki, Plac Gałczyńskiego, Rondo Olszewskiego, Las Arkoński (tor zewnętrzny), Muzeum Techniki, Plac Rodła, Plac Grunwaldzki, Plac Szarych Szeregów, Plac Kościuszki, Pomorzany (peron linii 12), Dworzec Główny.

Godziny odjazdu z przystanku Dworzec Główny: 14:36, 15:56.

Czytaj też: Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina. Co się zmieniło w tym czasie? [ZDJĘCIA, WIDEO]

Ponieważ w tym roku mija 20 lat od uruchomienia linii 0 w najbliższą niedzielę będą kursowały dwa tramwaje. Dzięki temu większa ilość pasażerów będzie mogła odbyć niezwykłą podróż.

- Powstanie linii 0 było w 2001 roku inicjatywą STMKM, która nie miałaby szans powodzenia bez wsparcia i zaangażowania zarówno pracowników, jak i dyrekcji ówczesnego MZK Szczecin - dodaje Hanna Pieczyńska. - W tamtym okresie szczecińska Linia Turystyczna była jednym z nielicznych tego typu działań w kraju. Jej dodatkowym atutem było skierowanie do obsługi zabytkowego wagonu typu Bremen z 1926 roku, o nr bocznym 144. Dziś można go podziwiać wśród eksponatów Muzeum Techniki i Komunikacji.

Czytaj też: Szczecin: Dziecko omal nie wylądowało pod kołami tramwaju! O włos od tragedii [WIDEO]

QUIZ: Co wiesz o współczesnym Szczecinie?
Pytanie 1 z 15
Pierwszym prezydentem polskiego Szczecina był:
Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina