Najdłużej trwają prace na Niebuszewie, na odcinku od Ronda Giedroycia do dworca kolejowego.
- Do tej pory to skomplikowane zadanie przebiega zgonie z harmonogramem - zapewnia Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W ubiegłym tygodniu na Niebuszewie prowadzone były między innymi prace torowe - wykonanie górnej płyty torowej na ul. Kołłątaja i betonowanie dolnej płyty na ulicy Asnyka. Jednocześnie trwa przebudowa sieci ciepłowniczej na ul. Orzeszkowej, w widoczni są także brukarze w rejonie Ronda Sybiraków.
Czytaj też: Szczecin: Ukradł 50 metrów kabla. Mógł doprowadzić do katastrofy kolejowej!
Nieco krócej trwa przebudowa torowiska na ul. Matejki i wzdłuż Alei Kwiatowej na placu Żołnierza.
- W centrum wykonane było koryto i podbudowy pod peron przy parku na ul. Matejki, trwały prace brukarskie na ulicy Małopolskiej i Mazowieckiej. Odbyło się również betonowanie górnej płyty na placu Hołdu Pruskiego - dodaje Hanna Pieczyńska.
Niedawno ekipy przeniosły się także w rejon placu Rodła, gdzie obecnie trwają intensywne prace rozbiórkowe.
- Tam gdzie to możliwe rozpoczyna się wykonanie koryta pod nowe jezdnie i torowisko - dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich. - Roboty w ramach torowej rewolucji prowadzone są w wielu miejscach jednocześnie, aby zakończyć tę ogromną inwestycję w czasie.
To jednak tylko część całej inwestycji, która ma zająć aż dwa lata. Jednym z najtrudniejszych i najbardziej uciążliwych etapów będzie przebudowa alei Wyzwolenia na odcinku od pl. Rodła do Ronda Giedroycia. Prace w tym miejscu rozpoczną się dopiero za kilka miesięcy.
Czytaj też: W Szczecinie przybyło miejsc postojowych. Nowy parking w Podjuchach już działa!
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.