Torowa rewolucja w Szczecinie - czerwiec 2021

i

Autor: Grzegorz Kluczyński "Torowa rewolucja" w Szczecinie - czerwiec 2021

Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina. Co się zmieniło w tym czasie? [ZDJĘCIA, WIDEO]

2021-06-28 16:07

Mija pół roku od rozpoczęcia "torowej rewolucji" w centrum Szczecina. To największa od lat i jedna z najbardziej uciążliwych inwestycji drogowych, która utrudnia życie nie tylko kierowcom, ale również pasażerom komunikacji miejskiej i pieszym. Chociaż prace toczą się jednocześnie w kilku punktach miasta, wciąż jest to jedynie wstęp do tego, co czeka nas już niebawem. Co się zmieniło przez ostatnie pół roku?

Najdłużej trwają prace na Niebuszewie, na odcinku od Ronda Giedroycia do dworca kolejowego.

- Do tej pory to skomplikowane zadanie przebiega zgonie z harmonogramem - zapewnia Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W ubiegłym tygodniu na Niebuszewie prowadzone były między innymi prace torowe - wykonanie górnej płyty torowej na ul. Kołłątaja i betonowanie dolnej płyty na ulicy Asnyka. Jednocześnie trwa przebudowa sieci ciepłowniczej na ul. Orzeszkowej, w widoczni są także brukarze w rejonie Ronda Sybiraków.

Czytaj też: Szczecin: Ukradł 50 metrów kabla. Mógł doprowadzić do katastrofy kolejowej!

Nieco krócej trwa przebudowa torowiska na ul. Matejki i wzdłuż Alei Kwiatowej na placu Żołnierza.

- W centrum wykonane było koryto i podbudowy pod peron przy parku na ul. Matejki, trwały prace brukarskie na ulicy Małopolskiej i Mazowieckiej. Odbyło się również betonowanie górnej płyty na placu Hołdu Pruskiego - dodaje Hanna Pieczyńska.

Niedawno ekipy przeniosły się także w rejon placu Rodła, gdzie obecnie trwają intensywne prace rozbiórkowe.

- Tam gdzie to możliwe rozpoczyna się wykonanie koryta pod nowe jezdnie i torowisko - dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich. - Roboty w ramach torowej rewolucji prowadzone są w wielu miejscach jednocześnie, aby zakończyć tę ogromną inwestycję w czasie.

To jednak tylko część całej inwestycji, która ma zająć aż dwa lata. Jednym z najtrudniejszych i najbardziej uciążliwych etapów będzie przebudowa alei Wyzwolenia na odcinku od pl. Rodła do Ronda Giedroycia. Prace w tym miejscu rozpoczną się dopiero za kilka miesięcy.

Czytaj też: W Szczecinie przybyło miejsc postojowych. Nowy parking w Podjuchach już działa!

Przebudowa torowisk w centrum Szczecina

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Sonda
Jak Ci się jeździ po Szczecinie?
Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina