Tramwaje wracają na ulicę Matejki i plac Żołnierza

i

Autor: Grzegorz Kluczyński Zakończył się jeden z pierwszych etapów przebudowy torowisk w centrum Szczecina

Tramwaje wracają na ulicę Matejki. Torowa rewolucja w Szczecinie nie zwalnia tempa [ZDJĘCIA, WIDEO]

2021-10-26 11:30

Po trwającej dziesięć miesięcy przerwie, tramwaje znów pojadą przez plac Żołnierza i ulicę Matejki. Zakończył się jeden z wielu etapów wielkiej przebudowy torowisk w centrum Szczecina, nazywanej "torową rewolucją". Przed mieszkańcami jednak jeszcze wiele miesięcy utrudnień.

Przebudowa torowiska wzdłuż ul. Matejki i placu Żołnierza Polskiego, przy Alei Kwiatowej, była jednym z pierwszych etapów "torowej rewolucji". Prace rozpoczęły się w styczniu, równolegle z przebudową torowisk na Niebuszewie, od Ronda Giedroycia do dworca PKP Szczecin Niebuszewo. W ciągu 10 miesięcy zmodernizowany został fragment torowiska wzdłuż ul. Matejki, między skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego i Bramą Królewską, a także odcinek obejmujący plac Żołnierza Polskiego, wzdłuż Alei Kwiatowej i krótki fragment alei Niepodległości, do skrzyżowania z ul. Bogurodzicy. Wyremontowane zostały nie tylko tory, ale również przystanki i część infrastruktury drogowej.

Czytaj też: Tramwaje w końcu dojadą do Mierzyna? Ruszają konsultacje społeczne

We wtorek odbył się przejazd techniczny zmodernizowaną trasą, co oznacza, że wkrótce ponownie pojawią się tutaj tramwaje. Ma to nastąpić już w najbliższy czwartek. Nowym torowiskiem pojadą tramwaje dotychczas zawieszonej linii nr 2, które będą kursować z pętli Turkusowa, przez Bramę Portową, pl. Żołnierza i ul. Matejki w kierunku Stoczni Szczecińskiej oraz tramwaje linii nr 11, które będą kursować między Pomorzanami i pętlą na ul. Ludowej przez plac Kościuszki, Bramę Portową, pl. Żołnierza i ul. Matejki.

Powrót "dwójki" oznacza jednocześnie likwidację tymczasowej linii nr 13, która kursowała z Pomorzan, przez plac Kościuszki i Bramę Portową do pętli Turkusowa, a także autobusowej linii zastępczej nr 835.

Zmiany czekają również kierowców. Otwarty zostanie przejazd ulicą Matejki w kierunku północnym, w związku z tym zlikwidowany zostanie objazd ulicami Zygmunta Starego, Starzyńskiego i Plantową. Na wlocie alei Niepodległości od strony Bramy Portowej otwarte będą wszystkie pasy ruchu.

Do zrobienia pozostało jednak jeszcze bardzo dużo. Prace wciąż toczą się na odcinku al. Wojska Polskiego, między pl. Żołnierza i pl. Rodła, a także na fragmencie ul. Piłsudskiego. Wciąż trwa również przebudowa ulic Kołłątaja, Asnyka, Boguchwały i Orzeszkowej, przy dworcu Niebuszewo. Na swoją kolej czeka też jeden z najtrudniejszych etapów inwestycji, czyli al. Wyzwolenia na odcinku od pl. Rodła do Ronda Giedroycia.

Czytaj też: Wielka wycinka drzew w centrum Szczecina. Internauci: "Barbarzyństwo!" [ZDJĘCIA, WIDEO]

Organizacja ruchu w rejonie ul. Matejki

i

Autor: Tramwaje Szczecińskie Organizacja ruchu w rejonie ul. Matejki

Przebudowa torowisk w centrum Szczecina

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało podzielone na kilka etapów.

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Torowa rewolucja w Szczecinie. Tramwaje wracają na pl. Żołnierza i ul. Matejki