Chodzi oczywiście o jeden z przystanków autobusowych na węźle Łękno, o którym zrobiło się głośno w całej Polsce. Wiata, pod którą mogą schronić się pasażerowie, została ustawiona na rampie, która wystaje poza mur oporowy na wysokości kilku metrów i dosłownie "wisi" nad torami kolejowymi. I chociaż wiadomo, że nie jest to ostateczny efekt, gdyż "półka", na której znajduje się przystanek, zostanie ogrodzona, a obok pojawi się winda prowadząca na peron kolejowy, na pierwszy rzut oka wygląda to dość niepokojąco. Podobne wrażenie odniosła radna Dominika Jackowski, która w tej sprawie wystosowała interpelację do prezydenta miasta.
"Domyślam się, że przystanek jest jeszcze w trakcie budowy i zapewne przed oddaniem obiektu do użytkowania pojawią się barierki zabezpieczające przed upadkiem. Ponadto z całą pewnością przystanek spełnia wszystkie obowiązujące przepisy – inaczej nie otrzymałby pozwolenia na budowę. Więc w tym zakresie jestem spokojna"
- zapewnia radna. Jednak jej obawy dotyczą m.in. osób, które na co dzień borykają się m.in. z lękiem wysokości. Dla nich oczekiwanie na takim "wiszącym" przystanku.
"Wśród nas są osoby, które mają lęk wysokości, czasami połączony z lękiem przed ciasnymi pomieszczeniami. O ile dzięki zastosowaniu przegród szklanych naszej typowej wiaty przystaniowej to ostanie nie jest nam groźne o tyle lęk wysokości może stanowić dla niektórych poważny problem. Proszę o informacje jak docelowo będą wyglądały barierki. Mam nadzieję że będą one pełne i nietransparentne (z czyszczeniem barierek ze szkła nasze służby nie dają sobie rady) i w praktyczny sposób będą powstrzymywały ewentualne przedmioty które mogą być zrzucane na przejeżdżające pociągi"
- czytamy w interpelacji.
Radna Jackowski pyta również czy w projekcie przewidziana została ochrona przed hałasem. "Przejeżdżający pod nogami pociąg – a ta linia ma dopuszczać ruch na wyższych prędkościach może zaskoczyć osobę nawet o najmocniejszych nerwach" - dodaje radna, prosząc o udostępnienie dokumentacji, z której będzie wynikało, jak przystanek ma wyglądać w docelowym kształcie.
Z całą treścią interpelacji można zapoznać się tutaj.