Inwestycja miała się zakończyć w grudniu 2021 roku, jednak postępy prac wyraźnie wskazują, że będzie ona gotowa długo przed terminem. Po ciężkim sprzęcie nie ma już śladu, pasażerowie bez większych przeszkód mogą korzystać z nowych przystanków na pętli tramwajowo-autobusowej, drogi i nowe rondo są przejezdne, tylko w niektórych miejscach trwają ostatnie prace wykończeniowe. Trwa również porządkowanie terenu.
- Na pętli ustawione są już wiaty przystankowe. Wewnątrz budynku socjalnego-poczekalni prowadzone są prace wykończeniowe - informuje Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Trwa budowa parkingu park&ride. W ostatnim czasie ustawione zostały cztery tablice systemu informacji parkingowej.
Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dni wykonawca zgłosi zakończenie robót. Oznacza to, że zakończenie inwestycji nastąpi z blisko dwumiesięcznym wyprzedzeniem, co w ostatnim czasie jest w Szczecinie rzadkością. Przypomnijmy, duże opóźnienia występują m.in. na budowie węzła Łękno czy węzła Granitowa.
Czytaj też: Szczecin: Nowe rondo ma już patrona. Kim był Franciszek Knapp?
O węźle Głębokie:
Budowa węzła Głębokie rozpoczęła się w grudniu 2019 roku i miała potrwać dwa lata. W ramach inwestycji wykonana została pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostało 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiada budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł został również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowany poprzez panele słoneczne.
Koszt prac to blisko 66 mln zł, z czego ponad 33 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.
Czytaj też: Nadciąga DROŻYZNA! Szczecinianie zapłacą więcej za grunty i śmieci