W piątek, 29 października, odbył się pomyślny przejazd techniczny po nowym torowisku, które powstało na całym odcinku ulicy Szafera, wraz z pętlą tramwajowo-autobusową w rejonie hali Netto Arena.
- Tramwaj z zajezdni Pogodno przejechał na Szafera i stanął na wszystkich peronach. To oznacza, że w najbliższych tygodniach pasażerowie będą korzystać z nowego rozwiązania komunikacyjnego - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Przed nami szereg kwestii proceduralnych, których zwieńczeniem będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Dopiero wtedy będzie możliwość uruchomienia tramwaju liniowo.
Czytaj też: Szczecin: W Strefie Płatnego Parkowania zmieniają oznakowanie. Żeby kierowcy się nie mylili
Jak dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich, procedura jest bardziej skomplikowana niż w przypadku prac w ramach "torowej rewolucji", ponieważ w przypadku ulicy Szafera cała infrastruktura została wykonana od podstaw, a nie jest tylko modernizacją istniejącej trasy.
Na razie jeszcze nie wiadomo dokładnie, jakie tramwaje dojadą do nowej pętli. Tego wszystkiego dowiemy się prawdopodobnie już niebawem.
- To, jaka linia pod koniec roku dojedzie do nowej pętli będzie zależało od etapu prac związanych z przebudową torowisk na Niebuszewie i Placu Rodła - dodaje Hanna Pieczyńska.
Co się zmieniło na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica została zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena zbudowana została pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawiły się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji wyniósł ponad 125 milionów złotych. Prace przy przebudowie ul. Szafera trwały dwa lata.
Czytaj tez: Przebudowa ulic na Turzynie. Co się zmieniło w ostatnim czasie? [ZDJĘCIA]