To przysłowiowy "ostatni dzwonek", gdyż stan mostu jest katastrofalny. Przeprawa wymaga szybkiej interwencji.
- Na moście degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość - tłumaczy Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o zawężeniu i wprowadzenia ruchu jednym pasem.
W ramach postępowania na "Remont mostu drogowego nad Kanałem Zielonym w ciągu ul. Heyki i Celnej w Szczecinie" wpłynęło pięć ofert. Tylko jedna jest tańsza od zakładanej kwoty 5 542 167,21 zł.
Czytaj też: "Królowe Życia": Arek Kocik zdradził, że robił TO w młodości. "Bardzo uwielbiam!"
Swoje oferty złożyły następujące firmy:
- Konsorcjum: ALUSTA S.A., POZBD S.A - Cena: 6.782.089,85 zł brutto
- Konsorcjum: PROBUDOWA Sp. z o.o., IMD Paweł Wątroba - Cena: 6.829.030,50 zł brutto
- NIWA Szczecin Sp. z o.o. - Cena: 5.421.547,64 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. - Cena: 6.141.307,07 zł brutto
- INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. - Cena: 7.431.925,48 zł brutto
Prace, które mają potrwać niespełna rok, będą polegały na wymianie ustroju nośnego, z wykorzystaniem istniejących podpór. W zakres inwestycji wchodzą:
- rozbiórka istniejących przęseł
- wykonanie nowych przęseł ustroju nośnego z belek prefabrykowanych
- remont istniejących podpór
- budowa kanalizacji deszczowej (podłączenie odwodnienia mostu do kanalizacji istniejącej)
- przebudowa oświetlenia
- przebudowa wodociągu, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych
- demontaż nieczynnego gazociągu
- Całość robót wykonywana etapowo (połówkowo) przy utrzymaniu ruchu wahadłowego - dodaje rzeczniczka ZDiTM. - Możliwe będzie okresowe wyłączenia mediów w związku z podłączaniem linii i rurociągów tymczasowych / obejściowych.
Czytaj też: Rekordzista z Zachodniopomorskiego. Jechał "na gapę", teraz musi zapłacić fortunę!