Szczecin: Ten most grozi zawaleniem. Są chętni, by go wyremontować

2021-10-19 14:07

Most nad Kanałem Zielonym od lat jest w katastrofalnym stanie i wymaga pilnego remontu. Inwestycja jest tym bardziej konieczna, gdyż jest to jedyna przeprawa na Kępę Parnicką, gdzie znajdują się liczne magazyny, zajezdnia autobusowa, a w ostatnim czasie rozpoczęto budowę nowych budynków. Do przetargu ogłoszonego przez miasto zgłosiło się pięć firm zainteresowanych remontem mostu.

Most nad Kanałem Zielonym

i

Autor: Google Street View/ Materiały prasowe Most nad Kanałem Zielonym

To przysłowiowy "ostatni dzwonek", gdyż stan mostu jest katastrofalny. Przeprawa wymaga szybkiej interwencji.

- Na moście degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość - tłumaczy Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o zawężeniu i wprowadzenia ruchu jednym pasem.

W ramach postępowania na "Remont mostu drogowego nad Kanałem Zielonym w ciągu ul. Heyki i Celnej w Szczecinie" wpłynęło pięć ofert. Tylko jedna jest tańsza od zakładanej kwoty 5 542 167,21 zł.

Czytaj też: "Królowe Życia": Arek Kocik zdradził, że robił TO w młodości. "Bardzo uwielbiam!"

Swoje oferty złożyły następujące firmy:

  • Konsorcjum: ALUSTA S.A., POZBD S.A - Cena: 6.782.089,85 zł brutto
  • Konsorcjum: PROBUDOWA Sp. z o.o., IMD Paweł Wątroba - Cena: 6.829.030,50 zł brutto
  • NIWA Szczecin Sp. z o.o. - Cena: 5.421.547,64 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. - Cena: 6.141.307,07 zł brutto
  • INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. - Cena: 7.431.925,48 zł brutto

Prace, które mają potrwać niespełna rok, będą polegały na wymianie ustroju nośnego, z wykorzystaniem istniejących podpór. W zakres inwestycji wchodzą:

  • rozbiórka istniejących przęseł
  • wykonanie nowych przęseł ustroju nośnego z belek prefabrykowanych
  • remont istniejących podpór
  • budowa kanalizacji deszczowej (podłączenie odwodnienia mostu do kanalizacji istniejącej)
  • przebudowa oświetlenia
  • przebudowa wodociągu, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych
  • demontaż nieczynnego gazociągu

- Całość robót wykonywana etapowo (połówkowo) przy utrzymaniu ruchu wahadłowego - dodaje rzeczniczka ZDiTM. - Możliwe będzie okresowe wyłączenia mediów w związku z podłączaniem linii i rurociągów tymczasowych / obejściowych.

Czytaj też: Rekordzista z Zachodniopomorskiego. Jechał "na gapę", teraz musi zapłacić fortunę!

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Odkrycie w centrum Szczecina. Tory tramwajowe przetrwały pod asfaltem pół wieku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki