Most nad Kanałem Zielonym

i

Autor: Google Street View Most nad Kanałem Zielonym

Szczecin: Ten most grozi zawaleniem. Są chętni, by go wyremontować

2021-10-19 14:07

Most nad Kanałem Zielonym od lat jest w katastrofalnym stanie i wymaga pilnego remontu. Inwestycja jest tym bardziej konieczna, gdyż jest to jedyna przeprawa na Kępę Parnicką, gdzie znajdują się liczne magazyny, zajezdnia autobusowa, a w ostatnim czasie rozpoczęto budowę nowych budynków. Do przetargu ogłoszonego przez miasto zgłosiło się pięć firm zainteresowanych remontem mostu.

To przysłowiowy "ostatni dzwonek", gdyż stan mostu jest katastrofalny. Przeprawa wymaga szybkiej interwencji.

- Na moście degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość - tłumaczy Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o zawężeniu i wprowadzenia ruchu jednym pasem.

W ramach postępowania na "Remont mostu drogowego nad Kanałem Zielonym w ciągu ul. Heyki i Celnej w Szczecinie" wpłynęło pięć ofert. Tylko jedna jest tańsza od zakładanej kwoty 5 542 167,21 zł.

Czytaj też: "Królowe Życia": Arek Kocik zdradził, że robił TO w młodości. "Bardzo uwielbiam!"

Swoje oferty złożyły następujące firmy:

  • Konsorcjum: ALUSTA S.A., POZBD S.A - Cena: 6.782.089,85 zł brutto
  • Konsorcjum: PROBUDOWA Sp. z o.o., IMD Paweł Wątroba - Cena: 6.829.030,50 zł brutto
  • NIWA Szczecin Sp. z o.o. - Cena: 5.421.547,64 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. - Cena: 6.141.307,07 zł brutto
  • INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. - Cena: 7.431.925,48 zł brutto

Prace, które mają potrwać niespełna rok, będą polegały na wymianie ustroju nośnego, z wykorzystaniem istniejących podpór. W zakres inwestycji wchodzą:

  • rozbiórka istniejących przęseł
  • wykonanie nowych przęseł ustroju nośnego z belek prefabrykowanych
  • remont istniejących podpór
  • budowa kanalizacji deszczowej (podłączenie odwodnienia mostu do kanalizacji istniejącej)
  • przebudowa oświetlenia
  • przebudowa wodociągu, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych
  • demontaż nieczynnego gazociągu

- Całość robót wykonywana etapowo (połówkowo) przy utrzymaniu ruchu wahadłowego - dodaje rzeczniczka ZDiTM. - Możliwe będzie okresowe wyłączenia mediów w związku z podłączaniem linii i rurociągów tymczasowych / obejściowych.

Czytaj też: Rekordzista z Zachodniopomorskiego. Jechał "na gapę", teraz musi zapłacić fortunę!

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Odkrycie w centrum Szczecina. Tory tramwajowe przetrwały pod asfaltem pół wieku
Nasi Partnerzy polecają