Ogłoszony został przetarg na wykonanie infrastruktury miejskiej części przystanku Szczecin Cmentarz Centralny (Ku Słońcu). To kolejna z inwestycji realizowanych przez miasto w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
W ramach inwestycji, wokół przyszłego przystanku, w miejscu części ogródków działkowych, ma powstać m.in. parking samochodowy i rowerowy dla pasażerów SKM. Prace mają objąć:
- rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych;
- budowę zjazdu z jezdni ulicy Władysława Sikorskiego;
- budowę jezdni manewrowej;
- budowę i przebudowę chodnika;
- budowę sieci oświetlenia ulicznego;
- przebudowę linii kablowej elektroenergetycznej SN-15kV;
- budowę linii kablowej elektroenergetycznej nn-0,4 kV WLZ (wewnętrzna linia zasilająca); budowę kanalizacji kablowej elektroenergetycznej nn-0,4 kV;
- budowę kanalizacji telekomunikacyjnej;
- przebudowę przyłącza gazociągowego ś/c.;
- budowę przyłącza wodociągowego;
- budowę elementów małej architektury (takich jak: pylon informacyjny, stojak rowerowy, kosze na odpadki, tablice SIP, ławki);
- budowę ogrodzenia;
- gospodarkę zielenią oraz wykonanie przestrzennego układu zieleni w rejonie skrzyżowania ulic Sikorskiego i Ku Słońcu w Szczecinie.
Termin składania ofert mija 15 listopada. Wykonawca będzie miał 180 dni na wykonanie zadania.
Czytaj też: Rekordzista z Zachodniopomorskiego. Jechał "na gapę", teraz musi zapłacić fortunę!
W ramach miejskiej części inwestycji, niedawno oddano do użytku węzeł przesiadkowy w Szczecinie Podjuchach, gdzie zbudowano m.in. parkingi oraz nową pętlę autobusową w sąsiedztwie przyszłego przystanku.
Wkrótce ma się rozpocząć budowa infrastruktury wokół przyszłych przystanków SKM: Niemierzyn, Pomorzany i Zdunowo.
Niestety w części realizowanej przez PKP PLK, sytuacja wygląda o wiele gorzej. Istnieją poważne obawy przed utratą ponad półmiliardowego dofinansowania z Unii Europejskiej. Od wielu miesięcy można zauważyć potężny zastój. Nie widać wyraźnego postępu prac, zarówno na trasach, jak i na przystankach, które mają zostać zmodernizowane lub mają zostać zbudowane od podstaw. Opóźnienie sięga już prawie roku. Na trasie przyszłej SKM dotychczas wycięto m.in. drzewa, które rosły wzdłuż torów, rozebrano także część starego torowiska na odcinku do Polic. Część prac zrealizowano m.in. w Gryfinie i okolicach, gdzie m.in. zbudowano nowe perony. To jednak przysłowiowa "kropla w morzu". Przyczyną są problemy finansowe głównego wykonawcy prac, firmy TRAKCJA SA.
Czytaj też: Są chętni na budowę infrastruktury przystanków SKM Szczecin