Przebudowa torowisk przy Moście Długim - lipiec 2020

i

Autor: Tramwaje Szczecińskie

Szczecin: Skrzyżowanie przy Moście Długim się zmienia. Widać już nowe torowisko [ZDJĘCIA]

2020-07-31 10:02

Sporo się dzieje na placu budowy na skrzyżowaniu przy Moście Długim. Widać już fragmenty nowego torowiska. Na szczęście po kilku dniach kierowcy przyzwyczaili się już do utrudnień spowodowanych tymczasową organizacją ruchu i na skrzyżowaniu nie dochodzi już do niebezpiecznych sytuacji, jakie można było zaobserwować jeszcze całkiem niedawno.

Na placu budowy trwają roboty rozbiórkowe, roboty kanalizacyjne oraz prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne.

- Rozpoczęło się między innymi wykonywanie korytowania i podbudów oraz rozbiórka torowiska w ulicy Wyszyńskiego - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Układane są maty podtorowe oraz prowadzone są prace przy płycie betonowej na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego - Nabrzeże Wieleckie.

Obecnie najwięcej dzieje się na północ od skrzyżowania, w kierunku Wałów Chrobrego i stoczni.

- W najbliższym czasie planowane jest między innymi wykonywanie podbudów w torowisku klasycznym, płyty betonowej w przejeździe Mała Odrzańska pod płyty prefabrykowane oraz warstwy betonu asfaltowego pod płyty prefabrykowane - dodaje Hanna Pieczyńska. - Do tego kontynuowane będą prace przy korytowaniu i podbudowach na skrzyżowaniu Wyszyńskiego - Nabrzeże Wieleckie w zakresie torowo-drogowym, a także układanie oraz spawanie skrzyżowania torowego oraz rozjazdu dwutorowego pojedynczego.

Co się zmieni na skrzyżowaniu przy Moście Długim?

Całe zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami przez oba węzły będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego. Roboty powinny zakończyć się jesienią tego roku.

Ewakuacja przez strażaków mężczyzny ważącego 250 kg