Prace rozpoczną się już w najbliższy wtorek, 16 listopada. Oznacza to zmiany w organizacji ruchu.
- Pierwszy etap robót obejmie odcinek ul. Modrej od ronda przy ul. Szerokiej do ul. Wroniej - informuje Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Zamknięty dla ruchu samochodowego zostanie odcinek pomiędzy ul. Żyzną a Sikorki. Zachowany zostanie przejazd dla komunikacji miejskiej. Wykonawca planuje wprowadzić zmiany około godziny 10:00 rano.
Czytaj też: Nowe schronisko dla zwierząt nabiera kształtów. Kiedy będzie gotowe? [ZDJĘCIA]
Dodatkowo na ul. Koralowej na odcinku pomiędzy ul. Zaściankową a Nowowiejską zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy (poza komunikacją miejską).
- Celem zmian jest przekierowanie ruchu samochodowego z Dobrej, tak aby kierowcy jadący do centrum Szczecina, korzystali z objazdu przez Węzeł Głębokie - dodaje Piotr Zieliński. - Kwestie związane z dojazdami do posesji w trakcie realizacji robót budowlanych, będzie można ustalać indywidualnie z wykonawcą.
Przed rozpoczęciem zasadniczych robót budowlanych, przeprowadzano prace przygotowawcze związane z zielenią. Na etapie opracowywania projektu wykonawczego w pasie drogowym ulicy Modrej i Koralowej oraz na obszarze bezpośrednio do niego przyległym, zinwentaryzowano łącznie 366 drzew. Spośród tej ilości drzew do usunięcia zakwalifikowano, z uwagi na nieuniknione kolizje z realizacją inwestycji, jedynie 40 sztuk. Po dodatkowej inwentaryzacji w terenie, spośród 40 sztuk drzew udało się zachować 9 drzew. Część z nich zostanie przesadzona przy użyciu technologii AIR-SPADE, tak aby nie uszkodzić istniejącego systemu korzeniowego rosnących drzew. Przy jednym z zachowanych drzew zastosowane zostanie natomiast rozwiązanie w postaci chodnika rampowego czyli chodnika podwieszanego.
Czytaj też: Odkrycie w centrum Szczecina. Stare torowisko przetrwało pół wieku pod asfaltem [ZDJĘCIA, WIDEO]
Przebudowa ulic Modrej i Koralowej. Co się zmieni?
Inwestycja obejmuje przebudowę ul. Modrej i Koralowej. W zakres prac wchodzi m.in:
- poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni;
- wykonanie pasów rowerowych;
- przebudowa skrzyżowań z drogami publicznymi;
- przebudowa zatok autobusowych;
- przebudowa i budowa chodników;
- przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych;
- wycinka drzew i krzewów kolidujących z przebudową;
- wykonanie elementów stałej organizacji ruchu;
- budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
- budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego,
- budowa kanału technologicznego;
- przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego;
- remont przepustu;
- zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego.
Prace potrwają dwa lata. Planowane zakończenie to jesień 2023 roku. Koszt inwestycji to prawie 24 miliony złotych.
Czytaj też: Szczecin: Floating Arena znów otwarta dla mieszkańców. Będzie jednak bardzo ciasno