Inwestycja widoczna jest już w całej swojej okazałości. Wkrótce rozpocznie się montaż słupów trakcyjnych i dalsze prace w budynku podstacji. Intensywne roboty prowadzone są szczególnie w rejonie przyszłej pętli.
- Przebudowa ulicy Szafera trwa już rok. W tym czasie pojawiły się już nowe jezdnie, chodniki i torowisko - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Na pętli trwa montaż żelbetowych płyt EPT oraz krawężników peronowych. Oprócz tego intensywnie pracują brukarze, widać ich szczególnie w rejonie przyszłego parkingu. W budynku podstacji pojawiły się już drzwi i okna trwają prace instalacyjne oraz montaż elewacji z płyt HPL. Niebawem widoczne będzie także przyszłe oświetlenie tej części inwestycji.
W rejonie ulic Romera i Szerokiej roboty prowadzone są w ramach kanalizacji deszczowej oraz wodociągu. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i zbiorników prefabrykowanych.
Tak wyglądała ulica Szafera w przeddzień rozpoczęcia przebudowy:
Co się zmieni na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.