Mowa o odcinku między dawnym Szpitalem Miejskim i placem Kilińskiego. Chociaż ulica jest w tym miejscu dość wąska, a zabudowa bardzo gęsta, dotychczas wystarczało miejsca zarówno dla jezdni, torowiska, chodnika, jak i odrobiny zieleni w postaci kilku drzew, które rosły po wschodniej stronie ulicy. Niestety planowana przebudowa wymusiła ich wycinkę. W miniony weekend pod topór poszło łącznie dziewięć wiekowych okazów.
Zobacz też: Wycięli CAŁY PARK w centrum Szczecina. Obrońcy zieleni: "To APOKALIPSA!" [ZDJĘCIA]
Chociaż miejsca jest mało, podczas prac drogowych konieczne będzie poszerzenie jezdni, by zmieścić pasy autobusowo-tramwajowe i pasy dla samochodów w obu kierunkach. Stąd konieczność wycinki drzew, które rosły przy samym krawężniku. Chodniki również zostaną podzielone na część dla pieszych oraz drogę dla rowerów. Ze względu na brak miejsca, zupełnie zniknie możliwość parkowania na tym odcinku.
Z powodu bardzo ograniczonej przestrzeni nie ma również szans, by drzewa powróciły na ten fragment alei Wyzwolenia.
Zobacz też: "Torowa rewolucja" wkracza do centrum Szczecina. Ekipy pojawiły się na ul. Matejki [ZDJĘCIA, WIDEO]
Prace drogowe rozpoczną się co najmniej za kilka miesięcy, w kolejnym etapie inwestycji, obejmującą swoim zasięgiem sporą część centrum i Niebuszewa. Jednak wycinka drzew była konieczna już teraz ze względu na okres lęgowy ptaków, który zaczyna się w marcu. Obecnie ekipy drogowców można spotkać na ul. Kołłątaja, Asnyka, w rejonie dworca Niebuszewo, a także w centrum na ul. Matejki. W kolejnych etapach "torowej rewolucji" prace obejmą aleję Wyzwolenia, plac Rodła i plac Żołnierza Polskiego. Cała inwestycja rozłożona jest na dwa lata.
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.