- Pojazdy mają długość 12 metrów, maksymalna liczba pasażerów 75 osób, w tym 28 siedzących - tłumaczy Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Autobusy są wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są to magazyny energii przystosowane do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf. Jest także system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Oświetlenie kabiny pasażerskiej wykonane jest w technologii LED. Ponadto w kabinie znajdują się ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.
Czytaj też: Miejska? Kolejowa? Do kogo należy ta ulica w Szczecinie? [ZDJĘCIA, WIDEO]
Z nowinek technicznych zastosowanych w pojazdach można wskazać panele fotowoltaiczne na dachu. Pozwolą one wykorzystać odnawialne źródła energii do optymalizacji układu zasilania niektórych komponentów pokładowych. Ponadto autobusy są wyposażone w system monitoringu wizyjnego. Jednym z elementów podniesienia poziomu bezpieczeństwa pasażerów jest urządzenie typu alkolok, które każdorazowo przed uruchomieniem pojazdu będzie przeprowadzać test trzeźwości kierowcy. W autobusach zastosowano proszkowy system samogaszący, który zadziała automatycznie.
Zasięg autobusów jest nie mniejszy jak 90 km na jednym ładowaniu.
To już kolejne elektryczne autobusy w Szczecinie. Przypominamy, od jesieni ubiegłego roku po ulicach miasta jeździ już 8 elektryków.