Pojazdy mają długość 12 metrów – maksymalna liczba pasażerów 75 osób, w tym 28 siedzących. Autobusy są wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są to magazyny energii przystosowane do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf. Jest także system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Oświetlenie kabiny pasażerskiej wykonane jest w technologii LED. W autobusach znajdują się również ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.
- Z nowinek technicznych zastosowanych w pojazdach można wskazać panele fotowoltaiczne na dachu - tłumaczy Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Pozwolą one wykorzystać odnawialne źródła energii do optymalizacji układu zasilania niektórych komponentów pokładowych.
Czytaj też: Nie pojeździł po ulicach Szczecina nawet miesiąca! Tak ktoś potraktował rower miejski
Ponadto autobusy są wyposażone w system monitoringu wizyjnego. Jednym z elementów podniesienia poziomu bezpieczeństwa pasażerów jest urządzenie typu alkolok, które każdorazowo przed uruchomieniem pojazdu będzie przeprowadzać test trzeźwości kierowcy. W autobusach zastosowano proszkowy system samogaszący, który zadziała automatycznie. Zasięg autobusów będzie nie mniejszy jak 90 km na jednym ładowaniu.
To już kolejna dostawa "elektryków" do Szczecina. Mieszkańcy mogą korzystać z autobusów elektrycznych już od kilku miesięcy. Osiem 18-metrowych pojazdów miało swoją premierę jesienią ubiegłego roku.
Czytaj też: Police: Przyjechała na komendę i zawisła na krawężniku. To był dopiero początek...