Chodzi o przystanki SKM Pogodno, Żelechowa i Golęcino. W poprzednim przetargu nie wpłynęła ani jedna oferta.
- Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechniczne i energetyczne, kanalizacja deszczowa itp.) - tłumaczy Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Zadania realizowane będą w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że przyszli wykonawcy oprócz prac budowlanych, będą musieli uzupełnić dokumentację projektową i uzyskać pozwolenia, uzgodnienia i decyzje niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych.
Czytaj też: Krzysztof Miruć: "Jestem fetyszystą betonu". Zobacz rozmowę ze znanym architektem HGTV i TVN! [WIDEO]
Prace obejmujące budowę miejskiej części przystanków SKM w jednych miejscach zostało zakończone, w innych prace trwają, a jeszcze w innych trwają przygotowania do ich rozpoczęcia. Gotowy jest już m.in. węzeł przesiadkowy w Podjuchach, otoczenie przystanku Niemierzyn, prace dobiegają końca w rejonie przystanków Pomorzany i Zdunowo.
Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja na kolejowej części inwestycji. Jak poinformował w ubiegłym tygodniu prezydent Szczecina Piotr Krzystek, szanse na zakończenie prac przez PKP PLK do końca 2023 roku są nierealne. Przypomnijmy, inwestycja miała pierwotnie być gotowa w 2022 roku.