W miniony weekend usunięty został środkowy element przęsła środkowego. Prace rozbiórkowe będą trwały jeszcze do końca roku. Po demontażu przęseł mostu wykonawca przystąpi do prac naprawczych i konserwacyjnych na filarach i przyczółkach.
W pierwszej kolejności, podparte zostało przęsło, które uległo awarii. Następnie podniesione i wysunięte zostało przęsło środkowe. Ten etap był najbardziej skomplikowany i trwał dwa dni. Pozostałe części zostaną pocięte podłużnie i poprzecznie i także opuszczone.
Nowy most będzie bardzo podobny do starego. Z uwagi na wymagany, krótki czas remontu i wykorzystanie istniejących podpór zdecydowano się na odtworzenie istniejących przęseł jako konstrukcji zespolonej o wyglądzie podobnym do poprzedniej. W przekroju poprzecznym ustrój nośny składa się z trzech skrzynek stalowych o wymiarach podobnych do oryginału i płyty żelbetowej współpracującej. Konstrukcja została zaprojektowana tak, aby można było ją zmontować z wykorzystaniem transportu wodnego. Przygotowane w 9 częściach stalowe konstrukcje przypłyną do Szczecina z Gdyni.
Plany miasta są takie, żeby nowym mostem można było przejechać najpóźniej do 31 lipca 2017 roku.
Plac budowy można obserwować na żywo w Internecie, dzięki kamerze online. Transmisja dostępna jest na stronie ZDiTM w Szczecinie.