Oferta konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina o długości 5,6 km. Zwycięskie konsorcjum zaoferowało kwotę 74,77 mln zł.
Zobacz też: Straszy przyjezdnych od lat. Rusza remont wiaduktu przy szczecińskim dworcu
Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania. Dokumentacja postępowania będzie jeszcze podlegała kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Inwestycja z programu budowy 100 obwodnic
Przetarg został ogłoszony pod koniec września ubiegłego roku. Było to możliwe dzięki ujęciu inwestycji w rządowym Programie budowy 100 obwodnic, który obejmuje dziewięć zadań w województwie zachodniopomorskim.
- W przetargu na realizację jest jeszcze obwodnica Szczecinka w ciągu DK20, gdzie sprawdzane są oferty złożone przez wykonawców - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Dla pozostałych siedmiu inwestycji w ubiegłym roku zostały podpisane umowy na opracowanie dokumentacji.
Projekt i budowa
Wykonawca obwodnicy Gryfina będzie miał 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach GDDKiA 2021-2025.
Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.