Al. Powstańców Wielkopolskich

i

Autor: Grzegorz Kluczyński

Kto przebuduje ulice Kolumba i Powstańców Wielkopolskich w Szczecinie? Przetarg przedłużony po raz kolejny

2021-03-15 12:53

10 marca miało się zakończyć przyjmowanie ofert w przetargu na przebudowę torowisk tramwajowych na ulicach Kolumba i Powstańców Wielkopolskich. Termin został jednak po raz kolejny przedłużony o kilka tygodni. Kiedy dowiemy się, kto będzie wykonawcą "torowej rewolucji" na Pomorzanach i części centrum Szczecina?

Termin składania ofert do zadania związanego z przebudową torowiska na ulicy Kolumba i Powstańców Wielkopolskich został przesunięty po raz kolejny. Zakres głównych robót jest ogromny obejmie układ torowy, sieć trakcyjną, układ drogowy, ciągi piesze, ścieżki rowerowe, infrastrukturę podziemną oraz wykonanie zagospodarowania terenu elementami małej architektury.

- Stopień skomplikowania przebudowy oraz jej ogromny zakres generuje szereg pytań - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - W związku z tym spółka Tramwaje Szczecińskie musiała przesunąć termin składania ofert do 29 marca.

Zobacz też: Zachodniopomorskie: Szukają świadków w sprawie strasznej ZBRODNI. Jest jeden ISTOTNY problem

Zobacz też: Szczecin: Taksówkarz "zapomniał", kiedy się urodził. Co miał na sumieniu?

Zakres robót w ramach zadania „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” obejmie:

  • Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – Plac Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel z dodatkową relacją pod wiaduktem”
    • przebudowa ul. Dworcowej wraz z torowiskiem tramwajowym od Nabrzeża Wieleckiego do wysokości hotelu Novotel,
    • przebudowa ul. Nowej wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa torowiska pod wiaduktem kolejowym,
    • budowa przystanków „wiedeńskich”,
    • zintegrowanie przestanków autobusowych i tramwajowych,
    • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
    • przebudowa chodników oraz zjazdów,
    • przebudowa sieci trakcyjnej,
    • przebudowa oświetlenia ulicznego,
    • zmiana organizacji ruchu.
  • Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany”:
    • przebudowa torowiska tramwajowego na Nabrzeżu Wieleckim,
    • przebudowa ul. Nabrzeże Weleckie od ul. Nowej do Dworcowej,
    • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa ul. Zygmunta Chmielewskiego wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa ul. Smolańskiej do pętli Pomorzany wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba przed dworcem kolejowym obejmuje również przygotowanie przystanku dla tramwaju dwukierunkowego,
    • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
    • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
    • przebudowa chodników oraz zjazdów,
    • przebudowa sieci trakcyjnej,
    • przebudowa oświetlenia ulicznego,
    • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
  • Przebudowę i rozbudowę układu drogowo-torowego w al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Budziszyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I do projektowanej pętli tramwajowej „Pomorzany” wraz z przebudową ul. Smolańskiej na długości projektowanej pętli tramwajowej:
    • rozbudowa pętli tramwajowej Pomorzany wraz z całą infrastrukturą,
    • przebudowa ul. Smolańską wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa ul. Budziszyńską na wysokości pętli Pomorzany,
    • przebudowa al. Powstańców Wielkopolskich od ul. Budziszyńskiej do wiaduktu Powstańców Wielkopolskich wraz z torowiskiem tramwajowym,
    • przebudowa torowiska tramwajowego w al. Powstańców Wielkopolskich do placu Szyrockiego,
    • remont wiaduktów Budziszyńska i Powstańców Wielkopolskich,
    • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
    • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
    • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
    • budowa pasów rowerowych,
    • przebudowa chodników oraz zjazdów,
    • przebudowa sieci trakcyjnej,
    • przebudowa oświetlenia ulicznego,
    • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Sonda
Często stoisz w korkach?
Ruszyła przebudowa torowisk w centrum Szczecina. Ulica Matejki zamknięta