Na sfinansowanie inwestycji miasto przeznaczyło kwotę ponad 185 milionów. W przetargu wzięły udział następujące firmy:
- TORPOL S.A z ofertą 186 586 760,28 zł
- Budimex z ofertą 208 923 158,62 zł
- ZUE S.A z ofertą 174 429 663, 24 zł
- Jedna ze złożonych ofert mieści się w zakładanym budżecie - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Jednak zanim wyłoniony zostanie wykonawca potrzebna jest dokładna analiza dokumentów oraz, ze względu na dużą wartość zamówienia, procedura kontroli uprzedniej.
Po wyłonieniu wykonawcy i podpisaniu umowy rozpoczną się prace, które obejmą dużą część centrum Szczecina.
- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 metrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów - informuje Hanna Pieczyńska.
Zakres robót jest ogromny i obejmuje sieć tramwajową w ścisłym centrum Szczecina - od placu Żołnierza do pętli przy dworcu Niebuszewo:
- przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
- przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
- przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
- budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
- integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
- ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
- budowę wydzielonych miejsc postojowych,
- budowę pasów rowerowych,
- przebudowę chodników oraz zjazdów,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express. Kliknij TUTAJ