Kto przebuduje kilometry torowisk w centrum Szczecina? Jest trzech chętnych

2020-05-14 10:38

To będzie prawdziwa komunikacyjna rewolucja w centrum Szczecina. Aż trzy firmy zgłosiły się do wykonania ogromnego zadania, jakie będzie do wykonania w samym centrum miasta.

Na sfinansowanie inwestycji miasto przeznaczyło kwotę ponad 185 milionów. W przetargu wzięły udział następujące firmy:

  • TORPOL S.A z ofertą 186 586 760,28 zł
  • Budimex z ofertą 208 923 158,62 zł
  • ZUE S.A z ofertą 174 429 663, 24 zł

- Jedna ze złożonych ofert mieści się w zakładanym budżecie - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Jednak zanim wyłoniony zostanie wykonawca potrzebna jest dokładna analiza dokumentów oraz, ze względu na dużą wartość zamówienia, procedura kontroli uprzedniej.

Po wyłonieniu wykonawcy i podpisaniu umowy rozpoczną się prace, które obejmą dużą część centrum Szczecina.

- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 metrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów - informuje Hanna Pieczyńska.

Zakres robót jest ogromny i obejmuje sieć tramwajową w ścisłym centrum Szczecina - od placu Żołnierza do pętli przy dworcu Niebuszewo:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Super Raport 13 V (goście: Czarnecki, Hamankiewicz)

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express. Kliknij TUTAJ