Przebudowa torowisk w ramach tej części "torowej rewolucji" obejmuje m.in. ulice: Kolumba, Chmielewskiego i al. Powstańców Wielkopolskich, a także pętlę tramwajową na Pomorzanach, która czasy świetności ma już dawno za sobą. Ostatni remont miał tutaj miejsce w latach 70. XX wieku. Podobnie jest z ulicami Kolumba i Chmielewskiego, które ostatnio przeszły modernizację ponad 30 lat temu.
Obecnie główne prace toczą się przede wszystkim w rejonie dworca Szczecin Główny, na ul. Kolumba i Nabrzeże Wieleckie, a także na ul. Smolańskiej, w rejonie pętli. Na samej pętli tramwajowej trwają prace przygotowawcze: wycięto już drzewa, a także trwa likwidacja części ogródków działkowych, o teren których zostanie powiększona istniejąca pętla, na której będzie nie tylko więcej miejsca dla tramwajów, ale także będą mogły zatrzymywać się na niej autobusy. Powstanie również nowy budynek socjalno-kasowy.
Całość prac ma zająć dwa lata, czyli na ostateczny efekt mieszkańcy będą musieli poczekać do przełomu lat 2023/2024. Wartość inwestycji to 262 miliony złotych.
Czytaj też: Torowa rewolucja w Szczecinie wchodzi w kolejny etap. Częściowo zamkną al. Wyzwolenia, otworzą ul. Kołłątaja