Naprawiony Swing wrócił do Szczecina

i

Autor: Tramwaje Szczecińskie, Domin Naprawiony "Swing" wrócił do Szczecina

Już tak nie wygląda i będzie miał "bonusy". Uszkodzony po zderzeniu z ciężarówką "Swing" wrócił do Szczecina

2022-03-29 14:14

Po zderzeniu z ciężarówką wyglądał bardzo źle. Po kilku miesiącach nie ma już śladu po uszkodzeniach spowodowanych wypadkiem. Tramwaj "Swing" o numerze 811 wrócił do Szczecina z Grudziądza, gdzie trwała jego naprawa. Wkrótce wyjedzie na szczecińskie torowiska, jednak najpierw musi przejść ostatnie procedury. Tramwaj przejdzie również drobną, ale bardzo istotną zmianę dla pasażerów.

Przypomnijmy, do groźnie wyglądającego wypadku z udziałem tramwaju doszło na początku września ubiegłego roku. Na tymczasowym rondzie na skrzyżowaniu ulicy Energetyków i św. Floriana, samochód ciężarowy nie ustąpił pierwszeństwa zjeżdżającemu tramwajowi linii nr 7 jadącemu w kierunku pętli Turkusowa. Doszło do zderzenia pojazdów. Na szczęście uczestnikom zdarzenia nic poważnego się nie stało. Motorniczy doznał jedynie ogólnych potłuczeń.

Zdecydowanie gorzej wypadek skończył się dla tramwaju.

- Uszkodzeniu uległa część czołowa pierwszego członu tramwaju. Absorbery, szyby – czołowa i boczne, elementy poszycia, kabina motorniczego wraz pulpitem i urządzeniami elektronicznymi - wymienia Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.

Czytaj też: Zniszczył kilka pojazdów w centrum Szczecina. Nie pomogło ogolenie się na łyso

W ubiegły weekend tramwaj został przetransportowany z hali naprawczej w Grudziądzu do zajezdni Pogodno w Szczecinie, gdzie trwają jeszcze przeprowadzane przez wykonawcę końcowe prace naprawcze i uruchomieniowe. Wprowadzenie do eksploatacji liniowej będzie możliwe po uzyskaniu pozytywnych badań technicznych i odbiorze końcowym pojazdu. Tramwaj przejdzie również drobną, ale bardzo ważną z punktu widzenia pasażerów zmianę.

- Przy okazji przymusowego postoju w zajezdni w tramwaju zamontowane zostaną dodatkowe siedzenia - dodaje Hanna Pieczyńska. - Będzie to pierwszy z 22 tramwajów tego typu, w którym pojawi się 9 dodatkowych foteli dla pasażerów. Ta z pozoru mało istotna zmiana w pojeździe powoduje, że potrzebne są dodatkowe testy i rozszerzone badania techniczne. Dlatego planowany termin włączenia go do ruchu liniowego to ostatni tydzień kwietnia.

Umowa za wykonanie naprawy pokolizyjnej została podpisana z firmą CSI INVEST Sp. z o.o. Jej koszt został skalkulowany na kwotę 723 190 zł netto.

- Pomimo własnego ubezpieczenia będziemy się starali, aby koszt naprawyzostał sfinansowany z OC sprawcy - dodaje rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich.

Czytaj też: Co dalej z trasą średnicową? Kiedy powstanie kolejny etap obwodnicy centrum Szczecina?

Sonda
Jak oceniasz szczecińską komunikację miejską?
Dlaczego w Szczecinie tramwaje jeżdżą tyłem?
Nasi Partnerzy polecają