Na tę dość istotną kwestię zwrócił uwagę szczeciński radny Patryk Jaskulski, który wystosował w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta.
"Oddanie do użytku węzła Łękno spowodowało, że znacząco wzrósł ruch na ulicy Traugutta, ulica ta zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego jest zakorkowana na całej długości. Mieszkańcy skarżą się również na tranzyt tirów tą ulicą oraz przekraczanie prędkości przez wielu kierowców po godzinach szczytu komunikacyjnego oraz w nocy"
- czytamy w interpelacji.
Planowany siódmy etap obwodnicy jest jej najdłuższym odcinkiem, gdyż miałby połączyć węzeł Łękno z ulicą 26 Kwietnia. To nieco ponad 2 kilometry po śladzie obecnych ulic Sienkiewicza i Twardowskiego.
"Zasadne wydaje się jak najszybsze przystąpienie do realizacji przynajmniej odcinka trasy średnicowej łączącego Wojska Polskiego z ulicą Mickiewicza"
- argumentuje radny Jaskulski i pyta m.in. o to, czy miasto dysponuje ważną dokumentacją projektową, jaki jest szacunkowy koszt inwestycji i kiedy miałaby zostać zrealizowana.
Odpowiedź na interpelację powinniśmy poznać w ciągu najbliższych tygodni, jednak optymizm nie jest w tym przypadku wskazany. Nie od dziś wiadomo, że miasto nie ma na ten cel pieniędzy, a pozyskanie dofinansowania unijnego na projekt drogowy bez udziału transportu zbiorowego może okazać się coraz trudniejsze.