Głównym celem jest dostosowanie zabytkowego budynku do współczesnych wymagań technicznych i zabezpieczenie należytego funkcjonowania. Po zrealizowaniu prac unowocześniony zostanie nie tylko sprzęt wewnątrz. Wyremontowana zostanie także elewacja, która uzyska wyjątkowe oświetlenie.
- Budynek podstacji jest wpisany do rejestru zabytków przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków i wymaga remontu, by zapobiec jego niszczeniu - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Samo wyposażenie podstacji ma już ponad 40 lat, przez co wymaga coraz częstszych napraw. Dodatkowo nie zapewnia wymaganej współcześnie pewności i niezawodności zasilania oraz zdalnego sterowania podstacją.
Czytaj też: Miejska? Kolejowa? Do kogo należy ta ulica w Szczecinie? [ZDJĘCIA, WIDEO]
Podstacja prostownikowa jest przeznaczona do zasilania sieci trakcyjnej tramwajowej. W podstacji energia elektryczna prądu przemiennego jest przetwarzana na energię prądu stałego i za pomocą kabli przesyłana do sieci jezdnej trakcji tramwajowej. Przeznaczona do modernizacji podstacja ma być bezobsługowa, włączona w system zdalnego sterowania.
W ramach przebudowy podstacji prostownikowej Kolumba przy ul. Kolumba 86 (Wyspa Jaskółcza) wykonane zostanie:
- pełne odnowienie budynku zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków,
- wymiana urządzeń i instalacji wewnątrz budynku na nowe,
- rozbiórka obiektów gospodarczych,
- wykonanie iluminacji budynku oraz wygrodzenie terenu podstacji.
Obecnie trwa postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę inwestycji. Otwarcie ofert planowane jest na 20 kwietnia. Wymagany termin realizacji to 390 od daty zawarcia umowy.