Takie obrazki można najczęściej znaleźć w sieci, na humorystycznych stronach poświęconych drogowym absurdom. Jednak tym razem taką sytuację można zaobserwować na żywo, w centrum Szczecina. Mianowicie nowy chodnik wraz drogą dla rowerów, zbudowany obok nowego budynku "Hanza Tower" zupełnie nie pokrywa się z istniejącym, który powstał kilka lat temu przy okazji przebudowy znajdującego się po sąsiedzku budynku dawnej fabryki "Dana", w którym powstał hotel.
Czytaj też: Na placu Rodła zrobiło się zielono. Natura walczy ze szczecińską "betonozą" [ZDJĘCIA]
Nie dość, że nowy chodnik jest nieco szerszy, to jeszcze droga dla rowerów niespodziewanie urywa się, a w miejscu, gdzie powinien być jej ciąg dalszy, jest krawężnik. Na pierwszy rzut oka wygląda to dość dziwnie, wręcz komicznie, jednak po chwili zaczynamy zastanawiać się, kto popełnił błąd. Projektant? Geodeci? A może drogowcy?
Na szczęście w tym przypadku nie ma powodów do obaw. To tylko efekt etapowania prac związanych z "torową rewolucją", czyli przebudową torowisk tramwajowych, która obejmuje również infrastrukturę drogową. Ten odcinek alei Wyzwolenia czekają spore zmiany. Skrzyżowanie z ulicami Odzieżową i Ofiar Oświęcimia zostanie gruntownie przebudowane. Będzie więc ciąg dalszy drogi dla rowerów, która będzie prowadziła w kierunku Niebuszewa, zmieni się również przebieg jezdni i kształt samego skrzyżowania.
Obecnie w tym miejscu toczą się przede wszystkim prace związane z wymianą torowiska tramwajowego w ciągu al. Wyzwolenia. To ostatni odcinek realizowany w ramach "torowej rewolucji" w centrum i na Niebuszewie. Tramwaje wróciły już na nowe torowiska m.in. na ulice Kołłątaja, Asnyka i na plac Rodła. Według pierwotnych planów inwestycja powinna zakończyć się jeszcze w tym roku.
Czytaj też: Odkrycie w centrum Szczecina. Stare torowisko przetrwało pół wieku pod asfaltem [ZDJĘCIA, WIDEO]