Przebudowa wnętrza Kwartału 36

i

Autor: Szczecińskie TBS Rozpoczęła się budowa pierwszego miejskiego parkingowca w Szczecinie

Budują pierwszy miejski parkingowiec w centrum Szczecina. Kiedy będzie gotowy? [ZDJĘCIA]

2021-12-24 21:09

Wnętrze kwartału w centrum Szczecina przechodzi gruntowną metamorfozę. W ramach inwestycji wartej prawie 70 milionów złotych, powstanie m.in. pierwszy miejski podziemny parkingowiec, a także nowe mieszkania, żłobek i miejsce rekreacji dla mieszkańców.

We wnętrzu Kwartału 36 między ulicami: Bogusława, Małkowskiego, Królowej Jadwigi i Boh. Getta Warszawskiego rozpoczęły się prace ziemne związane z budową pierwszego miejskiego parkingowca podziemnego. To jednak nie jedyna inwestycja w tym miejscu. W jej ramach powstaną również nowe mieszkania, żłobek, plac publiczny z mini amfiteatrem i fontanną, ogród społeczny oraz plac zabaw.

Przebudowa Kwartału 36 odbywa się w ramach Programu rewitalizacji "Bliżej przestrzeni".

- To bardzo skomplikowany technicznie projekt, dodatkowo realizowany w ścisłej zabudowie śródmiejskiej - mówi Tomasz Klek, rzecznik miasta ds. mieszkalnictwa. - Inwestycja wkroczyła właśnie w jeden z najtrudniejszych etapów. Aktualnie realizowane są prace ziemne związane m.in. z budową parkingu podziemnego oraz porządkowaniem uzbrojenia, sieci wodociągowych i cieplnych. Trwają prace przy wykonywaniu ścianek szczelinowych, które przy gęstej zabudowie są jedyną możliwością zabezpieczenia ścian wykopu do budowy części podziemnych nowych obiektów.

Czytaj też: Parkingowe chamstwo w centrum Szczecina. Mają za nic przepisy i innych ludzi, bo "muszą" zaparkować

Na tym etapie roboty budowlane wymagają pracy ciężkiego sprzętu. Wymagania technologiczne również powodują, że prac nie można przerywać w dowolnym czasie.

- W trakcie inwestycji, a szczególnie na tym etapie należy liczyć się z uciążliwościami i do momentu zakończenia realizacji parkingu takie utrudnienia są nieuniknione - dodaje Tomasz Klek. - Przepraszamy wszystkich za utrudnienia związane przebudową i dziękujemy za wyrozumiałość.

Zgodnie z planem największe niedogodności powinny się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku.

- Szczecińskie TBS stara się na bieżąco informować mieszkańców o prowadzonych pracach i utrudnieniach, poprzez ogłoszenia na klatkach oraz wrzucając informacje do skrzynek pocztowych - mówi Tomasz Klek. - Wszystkim przekazano numer telefonu oraz możliwość kontaktu osobistego z Inżynierem kontraktu. Na bieżąco sytuacja na budowie jest monitorowana przez nadzór inwestorski, inżyniera kontraktu oraz pracowników spółki.

Koszt inwestycji to około 67,4 mln zł. Pieniądze na przebudowę pochodzą ze środków własnych Szczecińskiego TBS, z budżetu Gminy Miasto Szczecin (w tym dotacja z Funduszu Dopłat) i z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego udzielonego w ramach Europejskiego Funduszu Inwestycji Strukturalny.

Prace powinny zakończyć się w pierwszym kwartale 2024 roku.

Czytaj więcej: Ten widok wkrótce przejdzie do historii. "Torowa rewolucja" rusza na Pomorzanach i w centrum Szczecina [ZDJĘCIA, WIDEO]

Sonda
Parkowanie w Szczecinie...
Odkrycie w centrum Szczecina. Tory tramwajowe przetrwały pod asfaltem pół wieku