Zmiany na węźle Szczecin Kijewo. Znów pojedziemy jedną jezdnią

2022-01-19 19:17

Kierowcy poruszający się autostradą A6 w rejonie przebudowywanego węzła Szczecin Kijewo muszą przygotować się na kolejne zmiany organizacji ruchu. Od środy, 19 stycznia 2022 r. ruch odbywa się ponownie jedną jezdnią.

Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

i

Autor: GDDKiA Szczecin, Materiały prasowe Od 19 stycznia ruch odbywa się jedną jezdnią autostrady A6

- Powrót do ruchu jedną jezdnią A6 umożliwi dokończenie prac na jezdni w kierunku Świnoujścia - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie kierowcy przejeżdżają przez węzeł jezdnią w stronę Kołbaskowa, mając do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przejazd w relacji Szczecin - Świnoujście odbywa się jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą z włączeniem w A6 w północnej części węzła. Zakończenie wszystkich robót na węźle planowane jest w lipcu tego roku.

Obecnie wprowadzone zmiany umożliwią wykonanie pozostałych robót na jezdni w stronę Świnoujścia. Na tej jezdni musi być wykonane frezowanie nawierzchni autostrady na południe od wiaduktu oraz następnie roboty bitumiczne, w tym wykonanie warstwy ścieralnej na całości jezdni A6.

- Trzeba również wykonać bariery energochłonne, oświetlenie i inne roboty wykończeniowe - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Prace te potrwają około dwóch miesięcy, następnie planowana jest kolejna zmiana organizacji ruchu, aby dokończyć prace przy jezdni w stronę Kołbaskowa.

Równocześnie dalej będą prowadzone prace przy łącznicach oraz na DK10. Trwają też prace przy dojazdach do nowego wiaduktu nad autostradą A6 i roboty wykończeniowe na samym obiekcie.

Czytaj też: Krajobraz jak po apokalipsie. Pierwsze efekty "torowej rewolucji" na szczecińskich Pomorzanach [ZDJĘCIA, WIDEO]

Węzeł Szczecin-Kijewo - co się zmieni?

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.  

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Czytaj też: Ten widok wkrótce przejdzie do historii. "Torowa rewolucja" rusza na Pomorzanach i w centrum Szczecina [ZDJĘCIA, WIDEO]

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Krajobraz jak po apokalipsie. Pierwsze efekty "torowej rewolucji" na szczecińskich Pomorzanach

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki