Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

i

Autor: GDDKiA Szczecin Od 19 stycznia ruch odbywa się jedną jezdnią autostrady A6

Zmiany na węźle Szczecin Kijewo. Znów pojedziemy jedną jezdnią

2022-01-19 19:17

Kierowcy poruszający się autostradą A6 w rejonie przebudowywanego węzła Szczecin Kijewo muszą przygotować się na kolejne zmiany organizacji ruchu. Od środy, 19 stycznia 2022 r. ruch odbywa się ponownie jedną jezdnią.

- Powrót do ruchu jedną jezdnią A6 umożliwi dokończenie prac na jezdni w kierunku Świnoujścia - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie kierowcy przejeżdżają przez węzeł jezdnią w stronę Kołbaskowa, mając do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przejazd w relacji Szczecin - Świnoujście odbywa się jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą z włączeniem w A6 w północnej części węzła. Zakończenie wszystkich robót na węźle planowane jest w lipcu tego roku.

Obecnie wprowadzone zmiany umożliwią wykonanie pozostałych robót na jezdni w stronę Świnoujścia. Na tej jezdni musi być wykonane frezowanie nawierzchni autostrady na południe od wiaduktu oraz następnie roboty bitumiczne, w tym wykonanie warstwy ścieralnej na całości jezdni A6.

- Trzeba również wykonać bariery energochłonne, oświetlenie i inne roboty wykończeniowe - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Prace te potrwają około dwóch miesięcy, następnie planowana jest kolejna zmiana organizacji ruchu, aby dokończyć prace przy jezdni w stronę Kołbaskowa.

Równocześnie dalej będą prowadzone prace przy łącznicach oraz na DK10. Trwają też prace przy dojazdach do nowego wiaduktu nad autostradą A6 i roboty wykończeniowe na samym obiekcie.

Czytaj też: Krajobraz jak po apokalipsie. Pierwsze efekty "torowej rewolucji" na szczecińskich Pomorzanach [ZDJĘCIA, WIDEO]

Węzeł Szczecin-Kijewo - co się zmieni?

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.  

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Czytaj też: Ten widok wkrótce przejdzie do historii. "Torowa rewolucja" rusza na Pomorzanach i w centrum Szczecina [ZDJĘCIA, WIDEO]

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Krajobraz jak po apokalipsie. Pierwsze efekty "torowej rewolucji" na szczecińskich Pomorzanach