Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

i

Autor: GDDKiA Szczecin Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

Zmiany na węźle Szczecin Kijewo. Kierowcy odetchną z ulgą

2021-12-22 9:13

To dobre wiadomości dla kierowców poruszających się autostradą A6 w rejonie przebudowywanego węzła Szczecin Kijewo. W okresie świąteczno-noworocznym przejazd ma być zdecydowanie łatwiejszy.

Zamiast jednej jezdni autostrady A6 po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie, przy czym ruch w kierunku Świnoujścia i Gdańska odbywa się dwoma pasami ruchu, natomiast w kierunku Kołbaskowa jednym pasem.

- Wprowadzone zmiany powinny usprawnić przejazd przez węzeł, zwłaszcza w kierunku Świnoujścia, gdzie tworzyły się najdłuższe zatory - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Około połowy stycznia planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią. Roboty na węźle powinny zakończyć się w lipcu przyszłego roku.

Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

i

Autor: GDDKiA Szczecin Zmiany organizacji ruchu na węźle Kijewo

Przebudowa "pod ruchem"

Kompleksowa przebudowa funkcjonującego węzła drogowego wymaga wprowadzania wielu zmian organizacji ruchu, które dostosowywane są do spodziewanej liczby pojazdów. Dlatego np. w okresie wakacyjnym na autostradzie A6 możliwy był przejazd dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a po wakacjach ruch został ponownie zawężony do jednej jezdni.

Wykonawca przez ostatnie miesiące m.in. przebudował jezdnię A6 w kierunku Kołbaskowa, czyli ostatni fragment autostrady, który posiadał jeszcze nawierzchnię z przedwojennych płyt betonowych.

- Została również wykonana konstrukcja nowego wiaduktu nad autostradą, obiekt jest już w pełni zabetonowany - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Zrealizowane roboty umożliwiły upłynnienie ruchu w okresie świąteczno-noworocznym.

Do zrealizowania pozostały głównie roboty w zakresie wykonania warstwy ścieralnej na jezdniach A6 i niektórych łącznicach oraz roboty wykończeniowe i dojazdy do wiaduktu. Dlatego od połowy stycznia planowane jest przywrócenie ruchu jedną jezdnią w celu realizacji dalszych robót.

Czytaj też: Szczecin: Dlaczego tramwaje jeżdżą tyłem? Dziwne manewry na Rondzie Giedroycia [ZDJĘCIA, WIDEO]

Węzeł po nowemu  

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach trzydziestych ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Czytaj więcej: Tramwaje szybko tutaj nie wrócą. "Torowa rewolucja" na szczecińskim Niebuszewie zwolniła tempo [ZDJĘCIA, WIDEO]

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Dlaczego w Szczecinie tramwaje jeżdżą tyłem?