Zachodniopomorskie: Sanepid skontrolował lokale gastronomiczne. Mandaty idą w tysiące złotych!

Gastronomia nad Bałtykiem
Autor: DOMIN

W okresie wakacyjnym pracownicy Inspekcji Sanitarnej mają pełne ręce pracy. Chociaż to dopiero początek wakacji, na właścicieli lokali gastronomocznych w Zachodniopomorskiem nałożono już kilkadziesiąt mandatów. Jakie były najczęściej spotykane nieprawidłowości? Za co posypały się kary?

Kontrole w tym roku są i będą prowadzone zarówno w zakresie stałych zagadnień Inspekcji Sanitarnej, jak i w zakresie przestrzegania ograniczeń wynikających ze stanu epidemii.

Wyjątkowy trójwymiarowy mural przypomina o latach świetności linii kolejowej do Polic

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

W ciągu jednego dnia w województwie zachodniopomorskim prowadzono akcję kontroli lokali gastronomicznych. Ogółem przeprowadzono 87 kontroli.

- W 46 lokalach nie stwierdzono nieprawidłowości. W pozostałych 41 stwierdzono nieprawidłowości i nałożono 30 mandatów na kwotę 9400 złotych - informuje Małgorzata Kapłan z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie.

Nieprawidłowości dotyczyły m.in. braku ręczników papierowych i środków do dezynfekcji rąk, nieodpowiedniego przechowywania produktów, brudu, braku obowiązowej dokumentacji czy przeterminowanych produktów.

Nieprawidłowości stwierdzono również w pasie nadmorskim, gdzie podczas jednodniowej akcji przeprowadzono 31 kontroli lokali gastronomicznych. Nieprawidłowości stwierdzono w 18 lokalach, w 13 nieprawidłowości nie stwierdzono. 2 obiekty działały bez zatwierdzenia działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

- Za stwierdzone nieprawidłowości wystawiono mandaty: 17 na kwotę 5 000 złotych - dodaje Małgorzata Kapłan.

Mandaty wystawiano m.in. za brak badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, brak warunków do mycia świeżych owoców, brak bieżącej ciepłej wody w toaletach, nieprawidłowe przechowywanie produktów i przeterminowane produkty.

W lokalach, w których stwierdzano nieprawidłowości, wydawano decyzje o wycofaniu produktów z obrotu, wszczynano postępowania administracyjne, a także kierowano wnioski o nałożenie kary. Odbędą się w nich również ponowne kontrole sprawdzające.