- W ubiegłym roku Galeria Ewy i Henryka Sawki była wiodącą marką podczas pierwszego Festiwalu Marek, imprezy promującej projekt Słynna Aleja - mówi Tomasz Klek, rzecznik projektu. - Podczas tego wydarzenia Henryk Sawka pobił rekord Polski w rysowaniu na czas i odsłonił wystawę swoich grafik “Ściana Uśmiechu”. Zgodnie z pomysłem ekspozycja stanęła w miejscu, które szczecinianie pamiętają jako “Ścianę Płaczu”, bo jak przekonuje autor wystawy “lepiej się śmiać niż płakać”.
Ekspozycja składa się z dziesięciu kubików o wymiarach 200x100x40. Kubiki są rozstawione w dwóch rzędach po pięć. Na wystawie jest ponad 150 rysunków o tematyce obyczajowej, politycznej i odnoszącej się do aktualnych wydarzeń. Są śmieszne i pobudzają do refleksji.
Na wystawie można obejrzeć także grafiki przeznaczone dla osób starszych, oznaczone etykietą 18+. Nie są widoczne z zewnątrz, znajdują się w środku kubika wystawowego, na odpowiedniej wysokości około 180 centymetrów.
"Ścianę Uśmiechu" będzie można podziwiać do połowy grudnia.
Czytaj też: Inwazja robotów w centrum Szczecina. Robią wrażenie! [ZDJĘCIA, WIDEO]
Projekt Słynna Aleja
Fragment al. Wojska Polskiego pomiędzy pl. Zwycięstwa a pl. Szarych Szeregów jest osią procesu rewitalizacji Śródmieścia Szczecina. Mieszkańcy, przedsiębiorcy i miasto wspólnie próbują znaleźć sposób na ożywienie tej przestrzeni. Realizują wspólne pomysły w ramach projektu Słynna Aleja.
W projekt zaangażowały się znane szczecińskie marki, funkcjonujące w obrębie alei Wojska Polskiego: Kino Pionier, Bar Pasztecik, Galeria Ewy i Henryka Sawki, Atelier Mody Sylwia Majdan, pizzeria Piccolo, Bistro Seamor, Cukiernia Koch, biuro tłumaczeń mTłumaczenia i salon optyczny Sekret Optyk.
Wspólne działania mają rozsławiać aleję, przywracać jej dawne znaczenie w mieście oraz promować działalność samych marek, które nierozerwalnie związane są ze Szczecinem. Flagową imprezą promująca projekt jest Festiwal Marek.
Czytaj też: Fontanna w centrum Szczecina od lat nie tryska wodą. Co dalej z "Labiryntem"?