Tunel pod Świną bez ważnego elementu. Kierowcy nie będą zadowoleni

i

Autor: Skitterphoto / CC0 / pixabay.com Tunel pod Świną bez ważnego elementu. Kierowcy nie będą zadowoleni

Inwestycja na finiszu

Tunel pod Świną wybrakowany. Kierowcy będą wściekli, tak się nie da jeździć!

2023-06-02 12:24

Już dosłownie tygodnie dzielą nas od otwarcia najdłuższej podwodnej przeprawy drogowej w Polsce. Na budowie tunelu pod Świną prowadzone są ostatnie prace porządkowe i wykończeniowe oraz testy instalacji. Wszystko jest na ostatniej prostej. Już w czerwcu pierwsi kierowcy przejadą nową przeprawą między wyspami Wolin i Uznam. Jest jednak jedna rzecz, która może im się nie spodobać.

Jak informuje urząd miasta, poza pracami porządkowymi i nasadzeniami drzew i krzewów w rejonie wjazdu do tunelu, prowadzone są liczne próby instalacji, m.in. natryskowej i hydrantowej czy urządzeń detekcyjnych, a także badania kontrolne nawierzchni. Oznacza to, że długo wyczekiwana inwestycja jest już na finiszu. Według zapowiedzi, tunel ma być oddany do użytku w drugiej połowie czerwca.

Wszystko wydaje się być zapięte na ostatni guzik, jednak jak informuje serwis gsmonline.pl, w tunelu pod Świną zabraknie ważnego elementu, który może mieć duży wpływ na jego użytkowanie i z pewnością nie ucieszy kierowców. Mianowicie najdłuższy tunel podwodny w Polsce nie będzie miał profesjonalnej instalacji sieci komórkowej. Oznacza to, że wjeżdżając do tunelu, wszelkie urządzenia mobilne stracą zasięg. Nie chodzi o same telefony, których używanie podczas jazdy jest zabronione - chyba że używamy zestawu głośnomówiącego, ale także tak ważną rzecz w każdym samochodzie jak nawigacja.

Odpowiednią infrastrukturę dla tunelu w Świnoujściu ma przygotować T-Mobile, jednak prace nawet się nie rozpoczęły, gdyż - jak twierdzą przedstawiciele firmy - ich ekipy nie zostały wpuszczone na plac budowy, by rozpocząć prace. Podobna sytuacja miała miejsce przy budowie tunelu POW w Warszawie.

Sam tunel pod Świną będzie miał długość 1,44 km, a wraz z drogami dojazdowymi - 3,4 km. Koszt inwestycji to 912 mln zł, z czego 775 mln pochodzi z funduszy unijnych, resztę dołożyło miasto.

Sonda
Czy korzystasz z nawigacji podczas jazdy?
Przejazd tunelem POW