- Opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma GDDKiA zająć maksymalnie 17 miesięcy - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Roboty budowlane powinny zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).
Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025. Kryteriami wyboru wykonawców w ogłoszonym właśnie przetargu będzie cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne (30 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10 proc.).
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy.
- Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP, czyli główna o ruchu przyspieszonym - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond: na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwały prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Wejście w fazę realizacji tej inwestycji było możliwe dzięki ujęciu zadania w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Polecany artykuł: