Aktualnie główny ciężar robót, skupia się na budowie nowej pętli.
- Wykonana została większość prac sieciowych. W około 70 procentach zrealizowano już prace przy układaniu nowego torowiska tramwajowego - informuje Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Trwa budowa peronów, krawężników i dróg manewrowych na pętli.
Równolegle realizowane są roboty przy budowie zbiornika retencyjnego w sąsiedztwie ul. Kupczyka. Widoczne jest zbrojenie jego górnej części.
- W kolejnych dniach rozpocznie się betonowanie płyty stropowej zbiornika, wykonana zostanie izolacja i zbiornik zostanie zasypany - dodaje Piotr Zieliński.
O węźle Głębokie:
W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.
W ramach przebudowy skrzyżowania Al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.