Chodzi o odcinek między Rondem Hakena i skrzyżowaniem w rejonie Siadła Dolnego o długości 4,2 km.
- Wpłynęło łącznie sześć ofert od wykonawców, które będą teraz sprawdzane - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wszystkie mieszczą się w naszych szacunkach. Najniższą cenę - 85,9 mln złotych - złożyła firma Budimex. Wszyscy wykonawcy zaoferowali wydłużenie gwarancji jakości do 5 lat i skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące.
Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane. Inwestycja będzie realizowana zgodnie z pierwotnym projektem budowlanym. Na wykonanie brakujących projektów wykonawca będzie miał 5 miesięcy. Na roboty budowlane będzie miał 15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Łącznie szacowany czas realizacji wynosi 27 miesięcy od daty podpisania umowy.
Obwodnicę Przecławia i Warzymic pierwotnie miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin.
- Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą w grudniu ubiegłego roku - dodaje Mateusz Grzeszczuk.
W międzyczasie zaszła konieczność dokonania zmian w pierwotnym projekcie w obszarze węzła Szczecin Zachód, co również miało związek z ujęciem w Programie budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13. Spowodowało to podział inwestycji na dwa odcinki.
- Odcinek 1 - od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne (długość 4,2 km) - realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym
- Odcinek 2 - od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 4,2 km) - trwa przetarg na aktualizację dokumentacji
Odcinek pierwszy obwodnicy będzie się rozpoczynał od ronda Hakena na granicy Szczecina do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.